Streaming audio en video naar mijn TV, maar hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Clit13

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 jan 2001
Beste...,

Ik zou graag een apparaatje bij mijn TV willen hebben die films, foto's en muziek kan afspelen via het netwerk.
De Streamium van Philips schijnt dit te kunnen doen, maar ik kan hierover niet zoveel info over vinden.

Zijn er andere goed apparaten die dit werk kunnen doen?
Ik wil zowel DVD's als DivX (XviD, etc.), JPG'2 als BMP's (etc.) en WAV en MP3 (etc.) kunnen afspelen.

Alvast mijn hartelijke dank!

groet,
Dave.

Ja....
Maar moet ik dan ook ITunes hebben?
En moet je daar lid van worden, of... hoe zit dat?
Ik heb nog nooit iets met Apple te doen gehad (dus ook geen Ipod, oh wat loop ik achter... ;))
En op de site die je laat zien staat: foto's, muziek en filmtrailers. Geen films en al helemaal niet DivX, XviD of normale DVD's.

Zou het dan wel naar mijn verwachtingen zijn?

1: Ja (maar dat kan jij gratis downloaden)
2: Nee geloof ik niet
3: Maak niet uit want het is echt SUPER MAKKELIJK!
4: Als je bij die link naar beneden scrollt staat er: Bekijk alles op je breedbeeld-tv.

Ja want in iTunes kan je dat wel openen.:thumb:

mmm, dat klinkt dit als een goed alternatief.
Eens kijken wat lieskeurig er van vindt.
Heb je zelf ook ervaring?

nee ik heb er zelf geen ervaring mee maar ik heb hem wel gezien in de store(lijkt te lopen als rolletjes)

Als ik op Kieskeuring kijk, dan komt hij daar niet op voor.
Op vergelijk.nl staat hij 1 keer en als ik de online winkel aanklik, dan krijg ik extra info.
Ik zie dat er een hD in zit en daarmee vermoed ik dat ik de films daar op moet slaan.
Da's niet de bedoeling. Mijn bedoeling is dat ik alle films / CD's, etc. op een PC zet, een map deel zodat het apparaatje de share kan zien en daarmee toegang heeft tot het materiaal.

Die Pinnacle lijkt me wel aardig (maar dat leek die Apple tV ook, dus dat zegt nog niets :))
Je hebt hem zelf ook zeg je.
Werkt dit volgens het principe sharing op je PC en alles dus via je netwerk bekijken?
En welke formaten worden ondersteund?

Thanks!

groet,
Dave.

Met het Showcenter krijg je inderdaad een stukje software op de PC (Een soort ShowCenter Server) en kiun je van alles streamen naar zowel TV als audio-installatie. Werkt zowel bedraad als draadloos via je router. Je kunt zlefs streamen vanaf alle in het netwerk opgenomen computers.

Ondersteunde bestandsindelingen

* Muziek: MP3, MPEG-1 layer 2 (MPA), PCM WAV, WMA Incompatibele geluidsbestanden (zoals WMA Lossless of WMA Pro) worden geconverteerd naar MP3 met 192kbit/s
* Video: MPEG-1, MPEG-2, MPEG2 VOB, MPEG4-AVI, XviD, WMV9
* HD-video: WM9 HD tot 1080i, WM9 HD tot 1080i met DRM, MPEG-2 HD tot 1080i, MPEG-4 HD AVI tot 720p Incompatibele videobestanden (bijvoorbeeld DV) worden geconverteerd naar een indeling die compatibel is met ShowCenter en die door de gebruiker wordt ingesteld.
* Afbeeldingen: JPEG, BMP, PNG en GIF In de ShowCenter 200-database kunnen alle staande afbeeldingsbestanden 90 graden gedraaid. De afbeeldingen worden tijdens het afspelen geoptimaliseerd voor weergave op het TV-scherm en als kopie in JPEG-indeling opgeslagen, waarbij het oorspronkelijke afbeeldingsbestand behouden blijft. U kunt in de ShowCenter 200-speler een softwarematig kleurcorrectie- en beeldfilter selecteren.

Hij komt op kieskeurig ook goed naar voren....
Eigenlijk ben ik wel over, maar nu mijn vrouw nog.... :confused:
Kan nog een lastige klus worden.

Alvast bedankt voor het meeleven en mijn hartelijke dank naar mrmusic en fr3z!

groet,
Dave.

Zou toch nog eens je licht laten schijnen op de Apple TV.
Machtig mooi en handig apparaatje met zeer makkelijke en intuitive ineterface.
Alles wat je in iTunes speelt, speelt je Apple TV.
Ook je evt films want er zijn natuurlijk meer mensen die een kopie van hun DVD hebben gezet op de pc.
En, als je een echte knutselaar bent heb je voor €300,- gewoon een volwaardige Mac!

Ik ben superenthousiast! Zeker ook omdat er in de toekomst spellen worden aangeboden enz.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan