Streaming Audio op de mac

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark Labbé

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2001
Als ik op www.nederlandfm.nl een zender aanklik krijg ik de mededling dat Safari de internetplugin niet kan vinden.

Mededeling:

De pagina 'Nederland.FM - Radio luisteren via Internet, klikken en luisteren' bevat materiaal met het MIME-type 'application/x-mplayer2'. Er is geen plugin geïnstalleerd voor dit MIME-type, maar de benodigde plugin is vermoedelijk beschikbaar op de volgende pagina:

http://www.microsoft.com/Windows/MediaPlayer/

Ik heb op deze pagina de enige macapplicatie gedownload (Expression Media 2 SP2 (Mac)) maar dat heeft geen resultaat.

Wat te doen?

Ben geen 100% deskundige, maar lijkt op het volgende: Er wordt op die website een .asx bestand geopend (=streaming audio beschrijvingsbestand), die standaard in Windows computers wordt geopend met wmp.dll (dus met een soort Windows Media Player proces). Mime-type application/x-mplayer2 is namelijk met die wmp.dll gekoppeld.

Klaarblijkelijk is op de Mac dit MIME-type niet aanwezig of wel aanwezig maar niet gekoppeld.

Nu weet ik niet welk programma op de Mac geschikt is voor het afspelen van .asx bestanden, maar als het je zou lukken om MIME-type application/x-mplayer2 in je browser of in de Mac in zijn geheel te koppelen aan dat afspeelprogramma, dan zou het in orde moeten zijn.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Even Flip4Mac downloaden en installeren.

Probleem opgelost :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan