Streaming naar TV (via netwerk)

Status
Niet open voor verdere reacties.

StyLez

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2004
Zijn er mogelijkheden om vanuit het netwerk, live te kunnen streamen naar je televisie? In mijn reeds begonnen zoektocht is via het programma VLC hier enkele mogelijkheden hiervoor.
Wat ik wil bereiken is om lichtkrant naar de tv te kunnen streamen.
Iemand hier enige tips hiervoor?

het is me nog een beetje onduidelijk welke situatie je nu hebt. Of tot hoever je bent gekomen.

Streamen is het verkeerde woord, bij streamen heb je een pc oid nodig die het signaal aanvraagt. In jouw geval staat er alleen een tv aan de andere kant.

Heb je een videokaart met 2 aansluitingen?
Heb je iets van een kabel?
heb je het al voor elkaar gekregen om uberhaubt je pc op je tv aan te sluiten?

als bovenstaande 3 vragen JA als antwoord hebben, dien je je videokaart in te stellen op dual screen en kun je gemakkelijk op 1 screen (tv) bijvoorbeeld een flashmovie te draaien.

dank voor jullie reacties. sorry voor de onduidelijkheden, maar dual screen is niet de optie wat ik wil. de tv moet het signaal via het lan binnen krijgen, om zo tot lichtkrant te kunnen inrichten.

kijk even wat er gebeurt als je het ip van de tv in typt in je browser

p.s je kan dit vinden in je router

Zou een connectie van RS232 naar RJ45 kunnen? aangezien er geen netwerkaansluiting op zit.

denk niet dat dit gaat werken maar als je geld over heb kan je het altijd proberen :)

p.s je heb ook een hele mini computer van 20cm bij 20cm ofzo die je kan overnemen met teamviewer of vnc of logmein en dan zo alles instellen :)
http://www.computerstore.nl/product...utm_source=beslist&utm_medium=pricecomparison

p.p.s als je zo verhoogd plafon heb dan kan je ook een 25meter kabel van vga trekken van je computer naar je tv ;)

Laatst bewerkt:
ik zie het :) Bestuurbaar vanaf het netwerk: RS232

hopelijk kom je uit de handleiding van de tv daar staat vast wel wat info over rs232 ;) zelf haak ik nu suc6 :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan