streaming, thuisgroep, delen.... lukt niet!

Status
Niet open voor verdere reacties.

amixpl

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2009
ik heb 2 desktops en 2 laptops allemaal draadloos thuis. en ik wil weten hoe ik bestanden kan delen tussen deze pcs. ik al van alles geprobeerd maar het lukt niet. als ik probeer een thuisgroep te maken op mijn desktop, dan ziet de laptop niet dat er een thuisgroep is aangemaakt. en alles wat ik heb geprobeerd het lukt niet. en ik heb niet veel verstand van internet en streaming. dus kan iemand me helpen?:(

Ik gaat even tikken, moment.

Goed, aangezien je het over Thuisgroepen hebt, neem ik aan dat je Windows Vista of Windows 7 hebt:

Rechtsklik op je internet-verbinding icoon, rechtsonderin je scherm:

screenshot1gk.png

Klik dan op Netwerk centrum openen.

Klik nu op Geavanceerde instellingen voor delen wijzigen:

[smallimg]http://img690.imageshack.us/img690/6357/screenshot2edt.png[/smallimg]

Zorg dat je deze instellingen overneemt:

[smallimg]http://img402.imageshack.us/img402/1026/screenshot3my.png[/smallimg]

Zodra je dat hebt, klik op OK.

Maak nu op een bepaalde plek, een map aan die je wilt gaan delen. Zoals hier te zien, is dat bij mij Dumpmap. Rechtsklik op de map, en klik op Eigenschappen. Ga nu naar tablad Delen

screenshot4ni.png

Vink het blokje aan, en verander de naam van de Map (zoals andere computers de map gaan zien als het straks gedeelt is) door op toevoegen te klikken (Letop: dit is niet nodig).

screenshot5w.png

Klik zodra je klaar bent op OK.

Ga nu, in het eigenschappen scherm van de map, naar het tablad Beveiliging. Klik daarna op de 1e Bewerken knop. Klik daarna op Toevoegen, en daarna op Geavanceerd. Klik nu op Nu zoeken, en zoek Iedereen, en Gasten op. Klik ze beide aan, en klik vervolgens op OK. Klik dan de vensters weg met OK, tot je bij het venster bent waar je de rechten kan aanpassen. Zorg dat Iedereen, en Gasten daar lees, en schrijfrechten heeft.

Als het goed is moet het dan werken. Zo niet, kunnen we eventueel in de chat even verder gaan.

Voor ik het vergeet: Diegene die nu in de gedeelde map wilt komen, heeft het gebruikersnaam en wachtwoord nodig van een account op de computer/laptop. Als je dit niet wilt, moet je "Met wachtwoord beveiligd delen" uitzetten.

Laatst bewerkt:
sorry dat het zo lang duurde, maar mijn pc is nu stuk. als hij het weer doet dat kijk ik meteen ofhij het doet. bedankt voor je hulp:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan