Streaming video/audio en download limiet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Francis Begbie

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2005
Hallo,

ik wete niet of deze vraag hier goed op zijn plaats is, maar ik zou even niet weten wat een beter subforum zo zijn.

Anyway, ik zou graag willen weten of iemand mij kan vertellen hoe het kijken/luisteren naar streaming video/audio impact heeft op je download in mb.

Met andere woorden, als ik een uur streaming video kijk, hoeveel MB heb ik dan feitelijk gedownload? (download ik uberhaupt??)

vast bedankt!

lijkt mij meer thuis te horen bij ftp.
daarheen zal ik het ook verplaatsen.

Hartelijk dank. het gata gewoon via internet, niet via FTP, maar goed. ik hoop dat iemand dit weet (ook al wete ik het zelf niet, lijkt nhet me toch niet echt een moeilijke vraag :))

Download je echt? Dat ligt aan jouw definitie van downloaden... Als je bedoelt "opslaan op schijf" dan is het antwoord:Nee. Maar als het gaat om dataverkeer zoals een provider dit ziet, dan: Ja, want er gaat een behoorlijke stroom data in jouw richting [en ook terug, om te melden dat het datapakket goed aangekomen is]. Dus als je een downloadquotum hebt bij je provider [bijv. 5Gb per maand] dan hakt streaming video daar [afhankelijk van welke overdrachtsnelheid [beeldkwaliteit] die je hebt gekozen] behoorlijk in......

yep, het 2e dat bedoel ik dus..streaming video met 448 kbps.. ik ben er niet heel erg in thuis, dus hoeveel MB dataverkeer is dan een uur?

thanks

Iets meer als 200 Mbytes [dus niet megabits] per uur voor de "stream", plus de "spetters" [dataverificatie, etc.], dus reken met zo'n 220 Mbytes per uur.....

uhh ok bedankt... en wat is het verschil tussen mbytes en megabits??

Mbytes zegt me niet zo veel, hoeveel megabits is dan zeg maar 200 mbytes?

is een mbyte 1/100 megabit of zo?

Bij mijn weten was 1 megabit 1000 nog wat KB geloof ik, maar ik ben hier niet echt thuis in (zoals je wellicht zult lezen ;))

Er zitten 8 bits in een byte... 1 byte is een standaard datablokje.
Verder zitten er 1000 bytes in een kilobyte, 1000 kilobytes in een megabyte, en 1000 megabytes in een gigabyte..... Datastromen worden vaak in [kilo]bits per seconde weergegeven.

Dank u!!!

Is het dan niet als volgt:

a. bytes :1024
b. kb :1024
c. mb :1024
d. gb :1024

Volgens deze theorie zou dat dus betekenen:

Mogelijkheid 1: kbps in mijn mediaplayer staat voor de eenheid B in het lijstje hierboven:
448 KB = 0,43 MB. Dus per seconde download je dan afgerond een halve MB. 0,5 x 60=26 MB per minuut. en dus 26 x 60 = 1575MB per uur.

Dat scheelt nog al met de 200 nog wat die jij op gaf. Dus ergens doe ik nog wat fout.

mogelijkheid 2: kbps staat voor eenheid A in het lijstje hierboven:

448 bytes : 1024= 0,4375 kb.
0,4375:1024=0,0004 MB
0,0004MB per seconde X 60 =0,0240 MB per minuut
0,024 MB per minuut X 60 = 1,4 MB per uur.

2 vragen:

1. vind je me vermoeiend ?:rolleyes: ;)
2. snap ik er nou nog steeds geen r**t van??

ciao

Nee hoor, klopt precies [op wat afrondingen na, want ik wilde je niet lastigvallen met 1024 ipv 1000] ... die 448 in jouw voorbeeld is kilobits per seconde... dus die moet je door 8 delen om kilobytes per seconde te krijgen.........

Dus 448 kbps = 56 kBytes per seconde x 60 x 60 = 201.600 kiloBytes per uur oftewel 201 MegaBytes per uur......

Je verveelt me niet............

You're welcome!

De internetproviders gooien je dood met hun snelheidsaanbiedingen, maar die zijn uiterst geflatteerd, 4 miljoen, nu ook al 10 miljoen..... en zelfs al meer, maar ze hebben het over BITS per seconde, en aan één bit heb je niks, het datablokje is pas bruikbaar als er daar 8 van binnen zijn... eerlijker zou zijn om in bytes per seconde te spreken...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan