Streams

Status
Niet open voor verdere reacties.

jordyjansen1

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2007
Hallo ,
Mijn internetstreams werken niet bijv jensentv.nl of juize.fm of www.radio.nl
Waar kan dit aan liggen?
Bedankt

P.s
ik heb al 3 codecpakketen geprobeerd
Heb er daarvan nog 2 op de pc staan

altijd lastig dit soort problemen. ik stel voor:

- als eerst alle codecpacks van je systeem te verwijderen
- windows media player opnieuw te installeren
- deze codecpack te installeren: http://www.cccp-project.net/

een noodoplossing is om een andere mediaplayer te installeren en deze je streams te laten afspelen. misschien kan quicktime dit voor je doen en anders is misschien VLC mediaplayer een optie.

altijd lastig dit soort problemen. ik stel voor:

- als eerst alle codecpacks van je systeem te verwijderen
- windows media player opnieuw te installeren
- deze codecpack te installeren: http://www.cccp-project.net/

een noodoplossing is om een andere mediaplayer te installeren en deze je streams te laten afspelen. misschien kan quicktime dit voor je doen en anders is misschien VLC mediaplayer een optie.

bedankt voor je reactie
Ik zal het zo proberen
ben nu nog bezig met iets anders ;)

Zorg dat je bij Start > Standaardprogramma's > Een bestandstype of protocol aan een programma koppelen onder andere de .asf, .wma en .asx aan Windows Media Player hebt gekoppeld.

in windows xp onder 'software' > 'windows onderdelen toevoegen of verwijderen' daar staat ie in een lijst, ff afvinken en volgende drukken.
zal wel voor vista bijna hetzelfde zijn.

misschien voldoet het ook om gewoon WMP11 te downloaden en na het uitvoeren van het installatiebestand zal er waarschijnlijk gevraagd worden wat je wilt doen: repareren of verwijderen. kies in dit geval voor het eerste.

succes

in windows xp onder 'software' > 'windows onderdelen toevoegen of verwijderen' daar staat ie in een lijst, ff afvinken en volgende drukken.
zal wel voor vista bijna hetzelfde zijn.

misschien voldoet het ook om gewoon WMP11 te downloaden en na het uitvoeren van het installatiebestand zal er waarschijnlijk gevraagd worden wat je wilt doen: repareren of verwijderen. kies in dit geval voor het eerste.

succes
Nee voor vista staat ie niet in de lijst
heb ik al gekeken
Heb dat codec pak geinstalleerd Windows Movie Player staat er nog steeds (?)
Maar hij geeft dit aan :

En op www.jensentv (de streams)
Blijft hij hier op steken :

Verder komt ie niet

Laatst bewerkt:
Probeer dan eens de andere opties. Bij welke site krijg je die melding?

denk toch echt dat het opnieuw installeren van windows media player helpt. overigens was het niet zo dat na het installeren van cccp WMP van je systeem zal worden verwijderd. deze zorgt er alleen voor dat de meeste codecs nu door WMP ondersteund worden (het is infeite een verzameling van codecs).

geeft het installatiebestand van WMP11 je de mogelijkheid om je installatie te repareren? is dat geval zal ik dat eens proberen. succes

Ik heb geen installatiebestand :S
Het zat al standaard op de pc/laptop geinstalleerd

ik heb even op google gezocht en het blijkt dat het op vista niet mogelijk is om WMP te verwijderen, opnieuw te installeren dus laat staan repareren. *zucht*

wat op diverse fora's word aangeraden is alle nieuwste update van WMP binnen te halen en te installeren (en misschien is dit al het geval), er word voorgesteld de hele registersleutel van WMP te verwijderen of je Vista opnieuw (over het oude heen) te installeren. Hierdoor worden al je 'defecte' files vervangen voor nieuwe en blijf je gewoon al je bestanden behouden. Alleen ik vind het maar eng.

De register sleutel die je trouwens moet verwijderen is:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\MediaPlayer
En dan dit hele mapje verwijderen.

Alleen dit is wel op eigen risico :confused: iemand op een ander forum stelde het voor

ik heb even op google gezocht en het blijkt dat het op vista niet mogelijk is om WMP te verwijderen, opnieuw te installeren dus laat staan repareren. *zucht*

wat op diverse fora's word aangeraden is alle nieuwste update van WMP binnen te halen en te installeren (en misschien is dit al het geval), er word voorgesteld de hele registersleutel van WMP te verwijderen of je Vista opnieuw (over het oude heen) te installeren. Hierdoor worden al je 'defecte' files vervangen voor nieuwe en blijf je gewoon al je bestanden behouden. Alleen ik vind het maar eng.

De register sleutel die je trouwens moet verwijderen is:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\MediaPlayer
En dan dit hele mapje verwijderen.

Alleen dit is wel op eigen risico :confused: iemand op een ander forum stelde het voor

Kan ik streams dan niet proberen met VLC te openen

Ik heb het al ja
maar hoe moet ik instellen dat ie voor VLC moet openen inplaats WMP
Volgens mij door de volgende 2 vakjes aan te vinken tijdens de installatie van VLC (zie bijgevoegd screenshot). Misschien is dit ook wel ergens in de Settings te veranderen, maar zelf weet ik niet waar. Heb namelijk VLC niet op mijn pc.

Bijlagen

• vlc-install.jpg
    vlc-install.jpg
    50,3 KB · Weergaven: 31
Volgens mij door de volgende 2 vakjes aan te vinken tijdens de installatie van VLC (zie bijgevoegd screenshot). Misschien is dit ook wel ergens in de Settings te veranderen, maar zelf weet ik niet waar. Heb namelijk VLC niet op mijn pc.

Oke dat heeft het niet geholpen.
Ik heb nu Windows Media Player en VLC en cccp-project codecs

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan