strepen bij dvd branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

renzmenz

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2003
Ik gebruik Roxio Mydvd8 om dvd's te maken van mijn eigen gefilmde video's. Nu is het ineens zo dat hij een dikke verticale streep in het midden van het beeld geeft. Zowel bij het voorbeeld voordat hij gebrand is als wanneer hij al gebrand is. Het menu blijft wel intact.
De video's zelf zijn niet beschadigd, het zijn gewoon windows mediafiles en spelen goed af met mediaplayer.

Weet iemand hier iets van?

Als de captured-files in orde zijn, (ze spelen goed af) moet de fout ontstaan zijn in MyDVD (en niet in de overdracht van camera naar harde schijf).
Het staat vast dat de instellingen van MyDVD absoluut ongewijzigd zijn gebleven?
Op de Roxio-site was geen duidelijk antwoord te vinden, ook niet in de users-forums.
Misschien dat een software-update het probleem verhelpt?

De intstellingen zijn ongewijzigd gebleven sinds mijn vorige project, dus dat kan het niet geweest zijn. Ook de updates maken geen verschil..:confused:

Als alle instellingen en omstandigheden exact hetzelfde zijn gebleven, zou ik besluiten om MyDVD te verwijderen via "Programma's wijzigen en verwijderen" in Software, om dat programma na een herstart van mijn PC "schoon" te herinstalleren.

NB: dat zou ik pas doen, als ik heel goed had nagegaan of er niets in "aanhangende" programma's of services was veranderd.

Ik heb de software opnieuw geinstalleerd, maar nog steeds strepen. Het gekke is echter dat op mijn andere computer dit probleem zich niet voordoet. Hier komt alleen wel zo nu en dan een foutmedling waardoor het hele programma wordt afgesloten. Dit is overigens bij beide computers steeds het geval geweest...is dit normaal?
Het probleem is dat de computer waarop geen strepen komen in het beeld, te langzaam is en het ongeveer 20 uur doet voor hij een dvdtje brandt. In die tijd geeft hij geheid weer een foutmelding.. De andere computer is een stuk sneller, maarja: die strepen:mad: !

Zou het kunnen zijn dat de problemen voortkomen uit problemen met het moederbord? Ik weet namelijk nu dat er een probleem was met het moederbord en hij is vervangen. Loont het de moeite om Roxio te herinstalleren, of is de kans klein dat het nu anders is met een nieuw moederbord?

Weet iemand anders een dvd-maakprogramma dat net zo lekker werkt als Roxio (menuutjes maken, muziekjes erbij, etc), maar welke niet zo'n slechte naam heeft?

Zou het kunnen zijn dat de problemen voortkomen uit problemen met het moederbord? Ik weet namelijk nu dat er een probleem was met het moederbord en hij is vervangen. Loont het de moeite om Roxio te herinstalleren, of is de kans klein dat het nu anders is met een nieuw moederbord?

Weet iemand anders een dvd-maakprogramma dat net zo lekker werkt als Roxio (menuutjes maken, muziekjes erbij, etc), maar welke niet zo'n slechte naam heeft?

Ik gebruik altijd Nero Vision Express, ik weet niet of dit evenveel mogenlijkheden heeft als Roxio, want daar ben ik niet bekend mee.
Nero Vission heeft in iedergeval geen slechte naam :)
Als je een beetje naar onder scrollt op die pagina, zie je hoe de menu's gemaakt worden.

Mvg,
Jelly

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan