strepen bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robin12th

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2003
geacht forum, ik heb een note boek uit de HP pavilion serie. Deze heeft het volgende probleem.
Bij het opstarten begint het beeld te flikkeren met strepen als ik dan aan de deksel beweeg (beeldscherm) dan heb ik weer beeld. In de eerste instantie was het een enkele keer maar nu is het steeds weer en ook onder het werken. Alles werkt verder prima de note book is 2 1/2 jaar oud. kan ik hier zelf wat aan doen of weet u een oplossing.

bij voorbaat dank Robin

Vermoedelijk zit er ergens een breuk in de kabel die naar je videokaart cq inverter loopt.
Het is zeker te verhelpen, als je bij de demontage secuur te werk gaat.
Boven je toetsenbord beginnen (demontage) en indien nodig de rand van je beeldscherm eraf.
Kijk hoe het eruitziet.
Komt vaker voor, daar het open en dichtklappen zorgt voor "metaalmoeheid"

Laatst bewerkt:
Beste Coenraad,

Bedankt voor je advies, Ik zal er eens met uw tip naar kijken. Als er idd een kabelbreuk is, zou dat dan duidelijk zichtbaar zijn en wat dan . moet ik dan de hele kabel vervangen
og is er nog iets te fiksen.Ik stel misschien blonde vragen maar beter een blonde vraag als straks een helemaal niet werkende Laptop.

Bedankt alvast Robin.

Robin,
laten we beginnen met het feit dat er geen "blonde" vragen bestaan, echter wel "blonde" antwoorden;)

Of dat duidelijk zichtbaar is, moeilijk te zeggen.
Je zult in elk geval moeten onderzoeken welke kabel dit veroorzaakt. Het kan evt. ook aan de inverter (langwerpig onderdeel tussen videokaart en beeldscherm) liggen.
Los contact o.i.d.
Als je er helemaal geen ervaring mee hebt, zou ik er eigenlijk niet aan beginnen gezien de nodige risico's die je loopt.
Beter zou het zijn een 2de hands lcd scherm op de kop zien te tikken en op je laptop aansluiten, gezien een reparatie van een laptop nogal een kostbare aangelegenheid is.:)

Hallo

een note boek uit de HP pavilion serie

Jammer genoeg vermeld je geen typenr.

Als er idd een kabelbreuk is, zou dat dan duidelijk zichtbaar zijn en wat dan . moet ik dan de hele kabel vervangen

Vermoedelijk niet , je dient de ganse kabel te vervagen.

Het zwakste punt is waar deze doorheen het scharnier gaat.

Het openen zonder extra nutteloze schade is het moeilijkst , maar mits een beetje handigheid en opzoekwerk zelf te doen.

Een handige tool hiervoor is :

http://shop.benl.ebay.be/i.html?rt=...ol&_fln=1&_sc=1&_sop=15&_trksid=p3286.c0.m283

Vervang kabeltjes kun je op dezelfde site vinden , uiteraard dien je te zoeken voor uw model laptop , mits je deze niet hebt vermeld.

http://shop.benl.ebay.be/i.html?_nk...nvertor&_osacat=0&_trksid=p3286.c0.m270.l1313

Peter

Beste raadgevers mijn note book is van het type HP Pavilion dv5-1140ed ik heb de note book bekeken en zie aan de onderzijde aan de scharnierkant 2 schroefjes gemerkt met een 'driehoekje'. Rond mijn toetsenbord zie ik duidelijk dat de omlijsting uit 2 gedeelten bestaat. Het lijkt er dus op dat metuitdraaien van deze 2 gemerkte schroefjes de bovenste helft van de toetsenbord omlijsting losgenomen kan worden. Komt dat u bekend voor? Verder heb ik naar de omlijsting van het lcd scherm gekeken. Ik zie daar geen bevestigingsschroeven. Zou het misschien kunnen zijn dat de helften van de omlijsting geklemd zijn.Het fenomeen van de strepen is met name als ik de note book opstart. Overigens, ik heb vandaag met de inspectie de sleuven schoongemaakt (zaten aardig dicht met stof) en het euvel is wel minder geworden. voor zover ik kan zien op internet zijn de verbindingen van de video kabel met een stekkertje. Zit ik een beetje op de goede weg?

Bedankt alvast Robin

Je zit al in de richting.
Je scherm (rand) heeft rubberafschermdopjes die je moet verwijderen.
Met een kruisschroevendraaier (philips) verwijder je de lijst. Dus losschroeven en voorzichtig de lijst die enigszins geklemd zit aan de bovenkant lostrekken.
http://www.batterycentury.com/hp-pavilion-dv5-1140ed-inverter-p-283993.html
Een handgeschreven manual, maar er is met de juiste trefwoorden een betere manual te vinden.
Bv. dissambly+dv5-1140ed

Beste adviesgevers het probleem is nog niet opgelost maar ik weet nu wat er aan de hand is en wat ik moet doen om het te verhelpen. Ik heb behalve wat seurwerk nog niets gedaan omdat het nog niet zo erg is . Zoals ik al vermelde is het minder geworden toen ik alle ventilatie sleuven schoongemaakt heb.
Hierdoor blijft de laptop misschirn koeler en heeft dat een positief effect op het door breuk slechte contact. In ieder geval hebben jullie mij zeker op het goede been gezet hoe met de tijd dit euvel te verhelpen.
Bedankt hiervoor,

m.vr.gr. Robin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan