strepen en schaduwen over beeldscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paulwo

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2009
Hi, ik heb een nieuw probleem, maar nu op 1 van mijn vaste pc's.

Sinds een paar dagen is mijn beeldscherm ziek.
Er staan allemaal een soort wazige strepen als een soort schaduw helemaal uitgerekt over mijn beeldscherm.

Afbeeldingen en tekst hebben een soort vervaging in de vorm van horizontale strepen erachter.
Het hele beeldscherm heeft dit.
Ook de kleuren hebben het.
Alles vervaagt dus naar rechts, alsof er een soort van schaduw naast staat.

Op deze pc draait Windows Vista, en ik kan de frequentie niet veranderen.
Iemand een idee?

dat scherm al eens op een andere pc aangesloten?? om te kijken of het het scherm is of je vga kaart???

Nee, nog niet.
Dat is hier ook best bewerkelijk, aangezien mijn pc's allemaal ingebouwd zijn, en dus lastig te ontkoppelen.
Achteraf gezien niet zo slim, maar ik zal het van het weekend eens proberen.

Volgens mij heb ik dit probleem al eens met een andere pc gehad, en toen heeft iemand het voor me opgelost door iets te wijzigen of aan te passen volgens mij, zonder de pc open te schroeven.

was dat op dit forum??? dan kan je de vraag weer gaan op zoeken,en kijken wat het was

Haha, ja dat was op dit forum.
Maar die vraag werd toen gesteld door degene die het voor me oploste.
Ik heb geen idee wat zijn nick was, en de vraag kan ik niet meer vinden.

Geen punt, ik probeer van t weekend eerst de schermen te wisselen.

Ik denk dat mijn beeldscherm weer genezen is.
Wel op wonderbaarlijke wijze, want ik heb helemaal niks gedaan.
Ik wilde dit weekend van scherm wisselen met een andere pc.
Dus ik ben bezig op het wazige scherm, om nog even wat op disk te zetten, voor het geval ik de pc weg moest brengen.
En zomaar opeens verstrakt het hele beeldscherm, en alles is weer gewoon zoals het hoort!!!!!!
Dat wil dus zeggen dat er ergens in de pc toch ergens iets niet goed is, lijkt me.
Maar nu is hij iig weer goed.

Ga maar vast in de markt voor een nieuwe videokaart, dat is namelijk de GPU die aan het overlijden is.

Hoe weet je dat dan?:o

Doorgewinterde ITer.

Dit probleem doet zich voor wanneer er harde fouten in de GPU zit, de GPU is een microprocessor die zich onder het koelvin van de videokaart zit.

Wanneer de GPU defect is zal hij geen output geven of de graphics verkeerd renderen, het laatste gebeurd in de vorm van zwarte horizontale, verticale of diogonale strepen door het beeldscherm.

kabelbreukern in DVI en VGA kabels kan het niet zijn, dan krijg je een gele, blauw of magenta waas over je scherm wat niet het geval is.

De Lcd scherm kan het ook niet zijn, die geeft dode pixels, wel of geen beeld.

Strepen op je beeldscherm heeft vrijwel altijd te maken met het beeld dat niet goed gerenderd wordt, image rendering vind plaats op je GPU en die zit weer in de videokaart.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan