strepen in beeld bij ATI hd 5700

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerrit03

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 dec 2010
Goedemiddag,

Mijn computer staat aangesloten op een Samsung 37 inch LCD full hd televisie. De grafische kaart(en) betreffen een tweetal ATI hd 5700 die middels een crossfire kabel met elkaar zijn verbonden.

Bij sommige spellen geeft het beeld horizontale strepen en/of flikkeringen. Bij het bekijken van bluray en dvd geeft het beeld verticale strepen.

Ik heb ook al geprobeerd om elk van de twee kaarten alleen te laten draaien in de machine, maar dan doet zich nog steeds hetzelfde probleem voor.

De tv staat met een een hdmi naar hdmi kabel op de grafische kaarten aangesloten.

Voorheen stond een computer met een geforce 8800 op deze tv aangesloten. Vanuit de kaart liep een koppelstukje DVI naar HDMI en de hdmi kabel aangesloten op de TV.
Dat werkte zowel bij alle spellen als bluray en dvd perfect.

TV is al eens nagekeken en bleek in orde.
Is dit een software probleem?

Bij voorbaat dank

Gerrit03

strepen

Michael,

Vermoedelijk is dit dezelfde driver als die ik al in bezit heb, maar ik zie er ook een bij staan voor Motherboard IGP. Wat mag dat wezen? en kan het verschil maken of ik deze gebruik of de normale?

Groet
Gerrit03

Als je de nieuwste Catalyst Control Centre hebt weet ik eerlijk gezegt ook niet wat we hier verder nog aan kunnen doen aangezien je vorige kaart gewoon werkte met HDMI.
Probeer even te achterhalen welke versie je op het moment hebt en vergelijk het, Als er een nieuwe online staat zou dit de oplossing kunnen zijn voordat je het terug gaat brengen naar de winkel of iets in die richting.

Mvg,

Michael

jawel

Om te testen of het misschien toch niet aan de tv zou kunnen liggen, heeft iemand zijn computer met een geforce 9600 er aan gehangen. En die deed het fabelachtig goed, net zoals mijn vorige 8800. En mijn leverancier heeft al toegezegd een geforce te bestellen, gelijkwaardig aan de twee ATI kaarten.

Oke, nouja duidelijk toch? Maar dat had ik van te voren al aangegeven. Je vorige kaart
werkte namenlijk wel gewoon goed dus het kon niet aan de TV liggen.

Hoop dat je meer succes hebt met Geforce, ben benieuwd!

Mvg,

Michael

dubbele geforce460

Er komt binnenkort een dubbele geforce GTX460 in de machine te zitten.
Dus dat zal wel knallen worden....mijn dank voor je bijdrage.

Groet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan