Strepen in beeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.

vunjo

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2002
Beste lezers,

Bij sommige spellen krijg ik na enige tijd een soort vreemde strepen opgebouwd uit kleurige blokjes, rare hoeken en ster-achtige vormen in het beeld. Na enige tijd zie je niks meer van het oorspronkelijke beeld. Ik heb al eens de drivers verwijderd (met drivercleaner) en opnieuw geïnstalleerd dit had geen resultaat. Ik heb het idee dat het voorkomt ivm anti-aliasing.
Heeft iemand enig idee wat dit is en wat ik er aan kan doen.

Groet,

Robert

Ingeval van een desktop... :

De zou een temperatuur probleem kunnen zijn...
Controleer de koeler van de videokaart op stof... en ingeval er een fan opstaat, check of deze nog vrolijk ronddraait....

Is het een laptop dat zou je een stofzuiger langs alle openingen kunnen halen om stof te verwijderen....

ik krijg als ik games/videos op 1440X900 speel op DVI (hoogste res.) krijg ik ook groene, blauwe en rode strepen in het beeld. als ik op VGA speel niet. zelfde resolutie etc.
het is een ati 9250 agp passief gekoeld.
stof kan het niet zijn, misschien een fan op zetten?

De fan van mijn videokaart (XFX Geforce 7950 GT) werkt prima.
Als dit probleem voorkomt en ik start de computer opnieuw op is het weer weg en komt het meestal niet meer terug. Ook komt het vaker voor als ik anti-aliasing gebruik.

Als eerste "wat voor kaart is het (merk + type) Kunnen verschillende dingen zijn, maar ik denk dat je niet bang hoeft te zijn dat je videokaart kapot is, mensen zeggen TE snel dat er iets kapot is.

1. Je videokaart is verouderd en heeft moeite om het spel te draaien.
2. Je driver is verouderd en weet geen raad metb het shader model e.d.

Suc 6 :thumb:

hij heeft een XFX Geforce 7950 GT dat had hij al aan gegeven.

hij heeft zijn drivers ook al geherinstalleerd. of hij de nieuwste heeft gedownload is mij ook een vraag.

die kaart is nou niet echt een super kaart voor games, beetje oud geworden.

maar om welke games gaat het precies. en neej ik denk niet dat het aan de AA ligt.

Dan is het denk ik punt 1, dat zeg ik omdat ik een zelfde probleem heb gehad met een verouderde videokaart voor een game vandaar ;)

Ik heb met speedfan gekeken hoe heet de GPU word. De temperatuur is +/- 60°C wanneer ik geen programma's geopend heb en tijdens een spel loopt dit op tot +/- 75°C. Persoonlijk had ik het idee dat dit niet extreem heet is.

Af en toe als het beeld kuren heeft zie ik nog net een melding dat nvlddmkm niet reageert. Misschien heeft dit er iets mee te maken?

De nieuwste drivers krijg ik op de een of andere manier niet geïnstalleerd. (Ook een probleem) Dit geld voor alle drivers na versie 178.24.
Wanneer een nieuwere versie installeer herkend hij bij de beeldscherm opties mijn kaart niet meer en is het Nvidia controlpanel weg.
Het spel wat ik speel is een wat oudere adventure zonder extreem grafisch geweld dus lijkt het mij dat het niet aan de driver kan liggen.

Laatst bewerkt:
Ik heb met speedfan gekeken hoe heet de GPU word. De temperatuur is +/- 60°C wanneer ik geen programma's geopend heb en tijdens een spel loopt dit op tot +/- 75°C. Persoonlijk had ik het idee dat dit niet extreem heet is.

Af en toe als het beeld kuren heeft zie ik nog net een melding dat nvlddmkm niet reageert. Misschien heeft dit er iets mee te maken?

De nieuwste drivers krijg ik op de een of andere manier niet geïnstalleerd. (Ook een probleem) Dit geld voor alle drivers na versie 178.24.
Wanneer een nieuwere versie installeer herkend hij bij de beeldscherm opties mijn kaart niet meer en is het Nvidia controlpanel weg.
Het spel wat ik speel is een wat oudere adventure zonder extreem grafisch geweld dus lijkt het mij dat het niet aan de driver kan liggen.

zoals je zegt is het niet extreem heet neej, maar toch het loopt tegen de 80 graden stressed aan en dan is toch wel net het randje. dat van de drivers is ook erg vreemd?

heb je de oude drivers eerst verwijderd?

Strepen was toch een warmte probleem. Driverprobleem opgelost: Vista er af, XP erop.

Bedankt voor jullie hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan