Strepen in mijn Beeldscherm

• Onderwerp starter Onderwerp starter sunel
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

sunel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 mei 2014
Hoi,

Sinds een tijdje zie ik dat er zwarte strepen zijn op mijn beeldscherm. Deze strepen zijn horizontaal.
Het rare hieraan is, zodra ik een foto maak van de strepen, zijn ze niet te zien op de foto.
Ook is het raar wanneer ik mijn laptop aansluit aan de oplader, verdwijnen deze strepen.
Ik heb geen idee of het wel met de videokaart te maken heeft.

Ik heb helaas geen garantie meer. Laptop al 3 jaar uit.

Gaat om een Asus K73S

Alvast bedankt

Als het de video kaart is kan je hem proberen te bakken, op eigen risico. 10 minuten 200 graden of 180, weet niet meer precies. Deel eraf schroeven bla bla, info is wel ergens. Weet niet of het voor iedere kaart geschikt is, maar heb mijn kaart (8800gt) denk ik al vast meer dan een jaar al verlengd met dat twee of drie keer doen.

Het is een Laptop en daar zit meestal geen losse videokaart is.
Dat "bakken" zou dat niet bij een hogere temp moeten gebeuren? Pakweg 280 graden? Dan heb je bijna het smeltpunt van het "soldeer" en als daar wat fout zit KAN dat weer voor contact zorgen.

Zelf zou ik het in de stekkerverbinding zoeken die een te hoge overgangsweerstand heeft ontwikkeld. Met voeding is de spanning net wat hoger.
Dus open schroeven, stekkers er uit en weer er in.

Hallo

"Ik heb geen idee of het wel met de videokaart te maken heeft."

Sluit eens een extern scherm aan op deze laptop.

Indien je dan ook deze strepen in het beeld hebt , is het zo goed als zeker de g.p.u.

Indien niet , kan het het t.f.t. paneel zijn , of de aansluitkabel die van dit paneel naar het motherboard loopt.

Een "defekte" g.p.u. is uiteraard te voorkomen door zo nu en dan de heatpipe en c.p.u. fan zuiver/stofvrij te maken.

Dit kost slechts enkele minuten tijd en voortijdig sneuvelen.

Peter

Oh Dhr Kostenzer had weinig vertrouwen in je google kunsten zo lijkt het, en is zo vriendelijk geweest zelf je de exacte (of het klopt weet ik niet) graden even mee te delen, toch aardige vent niet (wink wink)?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan