strepen op beeldscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jabre

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2007
Hallo allemaal,

Toen ik laatst mijn laptop aanzette (ACER travelmate 4000LMi) kreeg ik op mijn scherm te zien wat er op de afbeelding staat die op de volgende link te zien is:

Ik ben benieuwd of één van jullie weet waar dit aan ligt. Het volgende heb ik (zonder resultaat al geprobeerd):

- Systeemherstel (twee keer op verschillende data)
- Virusscan met nieuwe virusscanner
- Beeldschermresolutie wijzigen

Zelf denk ik dat het het moederbord of iets dergelijks is. Ik kwam erachter dat als de onderkant van de laptop aangeraakt/zachtjes druk op uitgeoefend wordt, de streepjes wijzigen. Ook als de computer moet denken lijkt het te veranderen.

Het start al al ik de computer opstart en het gaat sporadisch zo nu en dan in delen van het scherm weg.

Wie weet wat dit is en wat kan ik er aan doen?

Alvast bedankt!

Uit je verhaal lijkt het er op dat er iets los zit of slecht kontakt maakt. Misschien kan dit stof of vuil zijn.

Als je het zelf aandurft, zou ik hem eens openmaken en helemaal schoon blazen en alle onderdelen en stekkertjes eens goed aandrukken en kijken of dit resultaat geeft.

streep op beeldscherm

Het probleem dat u op dit moment ervaart wordt mogelijk veroorzaakt door een defect in het scherm. Een oplossing die u mogelijk zelf kunt proberen is een hardware reset.

Een hardware reset zorgt ervoor dat het systeem van alle eventueel aanwezige restspanningen ontladen wordt. Deze spanningen kunnen de meest uiteenlopende problemen veroorzaken. Een hardware reset kan in dat geval uitkomst bieden. U kunt een hardware reset op de volgende wijze uitvoeren :

Allereerst zet u de notebook uit, haalt alle eventueel verbonden kabels los en de accu eruit. Daarna houdt u de aan/uit knop dertig seconden ingedrukt. Nu wacht u een half uur en daarna kunt u de accu en de adapter weer aansluiten. Hierna kunt u de notebook weer aanzetten en testen of de streep weg is.

Mocht de streep niet weg zijn dan zal er zeer waarschijnlijk een defect aan het scherm of aan de videokaart te zijn. In dat geval zal de notebook aangemeld dienen te worden voor reparatie (bron: helpdesk HP)

Bedankt voor de suggesties. Beiden klinken aannemelijk voor mij. Ik zal ze vanavond testen.

De laptop is in januari volgens mij 4 jaar oud, dus vuil en stof zouden heel goed een oorzaak kunnen zijn.

Als iemand anders nog suggesties heeft hoor ik die natuurlijk ook nog graag!

Ik zit eerder te denken aan een defect of slechte koeling van de videokaart.
Een defect in het beeldscherm krijg je namelijk niet zichtbaar in een screenshot.

Het defect is nog niet weg. Ik denk inderdaad dat het een slecht gekoelde videokaart of defecte videokaart zou kunnen zijn. Als ik op bepaalde plekken op mijn laptop druk uitoefen doet die het opeens wel normaal (zijn de strepen weg), maar alleen als ik verder scroll of een nieuw scherm open. Als ik mijn laptop vervolgens beweeg komen ze weer terug. Heel vreemd. Ik ga mijn laptop nogmaals open maken en kijken of ik het kan verhelpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan