Strepen op het beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

hasjenwiet

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2013
Hallo,

Ik heb laatst een nieuwe pc gekocht, en ik heb al sinds 2 weken soms strepen op het beeld. Dit gebeurd alleen bij het spel Dota 2. Soms is het best erg, soms helemaal niet, soms een klein beetje.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Pc specs:
Operating System
Microsoft Windows 8 64-bit
CPU
Intel Core i5 3470 @ 3.20GHz 44 °C
Ivy Bridge 22nm Technology
RAM
8,00 GB Dual-Channel DDR3 @ 801MHz (11-11-11-29)
Motherboard
MSI B75MA-S01 (MS-7798) (SOCKET 0) 28 °C
Graphics
Philips 226VL (1920x1080@60Hz)
AMD Radeon HD 7900 Series
Hard Drives
233GB Samsung SSD 840 Series (SSD)
932GB Seagate ST31000524AS (SATA) 24 °C
Optical Drives
ATAPI iHAS124 D
Audio
Realtek High Definition Audio

Het gebeurd alleen bij Dota 2 en niet bij andere, qua specs vereisende vergelijkbare of zwaardere games? Als je videokaart niet goed meer is zouden alle games problemen opleveren.
Wat voor een videokaart heb je precies? Dus merk (ASUS, Gigabyte, EVGA etc.) + type (HD 7950, 7970 etc.) + uitvoering (Boost, OC etc.) ed.

Je zou denken dat het aan Dota 2 ligt. Welke andere speel je dan soepel?

Ik heb dota2 hiervoor ook gespeeld, met mn vorige pc. En toen had ik dit niet.

Far Cry 3, Cs:S, Cs:GO, Minecraft, etc.

kijk in je settings en speel eens rond met Vsync etc en speel een beetje met de settings in catalyst control centre

Help :(

Het word alleen maar erger. Nu is het ook zo dat de vloer sortvan knipperd van eerste naar 2e graphic. Heel wazig en knipperend.

Nog steeds alleen in hetzelfde spel, dus Dota 2? Of gebeurd dit nu ook bij andere spellen? Je zou denken aan een driver probleem, misschien de drivers herinstalleren of heb je alles al geprobeerd?

In Max Payne 3 heb ik soms dat het spel gewoon random crashed... Meestal bij de cutscenes.

Dit probleem is in dota2 ja, ik heb de drivers nog niet ge herinstalleerd, zal ik zo is proberen.

Ik zou dat maar eens eerst doen. Daarna zou je de videokaart nog kunnen stresstesten. Als de herinstallatie niet helpt en de stresstest laat geen gekke dingen in de stabiliteit zien kan je hem het beste terug naar de winkel sturen, bij de meeste computerspeciaalzaken is er een goede technische dienst die videokaarten e.d. kan testen. Als uit die test blijkt dat hij niet goed is heb je recht op een nieuwe zelfde of vergelijkbare videokaart.

Hoe doe ik zo'n test?

En de drivers van XFXForce kan ik nergens vinden. Ik kreeg wel een cd'tje mee van hen maar die deed het niet (denk i.v.m. windows 8), dus welke drivers moet ik dan pakken? De officiële van de amd site?

So far so good. Laten we hopen dat het zo blijft.

Hartstikke bedankt en als het later nog terugkomt zal ik hier nog een keer posten :)

Het is nog niet over. In GTA 4 (vandaag gekocht) heb ik het probleem ook. Dat er overal strepen van verschillende kleuren op het beeld komen.

Het ligt dan echt aan je videokaart, ik zou ermee terug gaan en er garantie op claimen.

Dat gaat niet zo makkelijk. Azerty is 5 kwartier rijden vanaf mijn huis en ik heb niet bepaald ouders die dat even willen/kunnen doen. :(

Al een stuk langer dan 8 dagen, een maand ofzo. Maar zeker nog binnen de garantie.

En vandaag heb ik helemaal nergens last van en gaat alle vlekkeloos. Ik snap er helemaal niks meer van. :shocked:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan