Strepen op het scherm vanaf het opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

christopherp

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 aug 2012
Begin deze maand wou ik mijn HP DV 9540 eb dat op Vista home premium draaide terug formateren, ik wou eerst een weekje Windows 8 uitproberen, dat in feite uitstekend draaide. Tot op het moment dat ik de video app in de metro interface wou openen. Toen crashte mijn pc en kreeg ik een soort van gekleurde strepen vanaf ik opstarte. Door mijn pc elke keer af te sluiten en een half uur te wachten verdween het probleem weer voor een dag of 2 voor het weer terugkwam. Heb mijn pc dan maar met de recovery mode dvd van hp opnieuw geinstalleerd, gecheckt of alles weer goed werkte en Windows 7, dat op mijn vaste pc draait, erop gezet. Dat werkte uitstekend voor een goede week, tot ik weer het hetzelfde probleem kreeg.

Vanaf dat moment ging het van kwaad naar erger. Opnieuw installeren met de recovery dvd gaat niet meer, ik krijg steeds diezelfde strepen, en nog voor ik een eerste keer kan opstarten geeft hij de melding dat Windows mogelijk verkeerd geinstalleerd is, en wil hij niet opstarten.

Heb het ook geprobeerd met Vista Ultimate, heb alle drivers via de hp site geinstalleerd, en het leek erop dat het werkte maar ook nu heb ik weer van hetzelfde laken een broek.

Het is me wel een paar keer gelukt om met die strepen tot in de desktop te geraken. Als ik het strepen probleem heb, staat er bij grafische kaart 'standaard vga adapter' ipv mijn Geforce 9600m.

Volgens mij ligt het aan mijn grafische kaart, kan het toch ergens anders aan liggen. Zoja, wat moet ik vervangen, en door wat?

Alvast bedankt.

Hallo

"Dus case openmaken en ontstoffen? "

Is normaal gezien niet nodig (openen)(indien eenvoudig te openen , verdient dit uiteraard de voorkeur)

Ventilator blokkeren , en d.m.v. luchtddruk in de omgekeerde richting van de normale airflow doorheen de heatpipe radiator blazen.

Hoe je dit moet doen staat in de link...

Of dit nu nog zal helpen ????

Indien je 100% zeker wil weten of de g.p.u. nog o.k. is ---> sluit de laptop aan op een extern scherm.

Als je op deze ook deze strepen hebt , dan weet je direkt hoe laat het is ....

Peter

Oké bedankt voor het advies, maar aansluiten op een extern scherm lukt niet, bij opstarten herkent hij mijn extern scherm niet, en ik kan niet in mijn desktop om het aan te passen.

Maar normaal zou een nieuwe gpu + stof verwijderen het probleem toch moeten kunnen oplossen ?

Hallo

"Maar normaal zou een nieuwe gpu + stof verwijderen het probleem toch moeten kunnen oplossen ? "

Zo goed als zeker is de g.p.u. op het motherboard gesoldeerd , en is dus niet door de gebruiker te vervangen.

Controleer of er effektief stof in de heatpipe radiator aanwezig is.

Gokje wagende met deze symptomen ... deze is volledig verstopt.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan