Strepen op Laptopscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tokke87

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 okt 2008
Hallo,
Ik heb een groot probleem. Ik zette een paar dagen geleden sochtends mijn laptop had en mijn heel scherm zat vol rode blauwe strepen en mijn muispijltje werd gevolgd door ongeveer dezelfde strepen.
Ik in paniek maar wanneer ik mijn laptop af en terug aanzette werkte hij terug perfect. Nu een paar dagen later wil ik hem terug opstarten en geen problemen tot ik een spelletje opstarte en ineens hing het vast en waren de strepen er terug. Ineens hing ook mijn hele laptop vast, hij reageerde op niks meer. Ik heb hem al op een extern scherm aangesloten en ook daarop zijn de strepen er. Het vreemde vind ik dat in het begin wanneer ik hem opstart er geen strepen zijn, in de bios, en het scherm waar mijn windows xp laad (met het logo en het lopende balkje) zijn er geen strepen. Ik heb een Hp Pavillion Dv9000 17", weten jullie waaraan dit kan liggen?

Mss loopt hij te warm?
Draait de koeling van de CPU nog?

Video drivers eens opnieuw installeren?

Mss loopt hij te warm?
Draait de koeling van de CPU nog?

Video drivers eens opnieuw installeren?

Als ik hem in veilige modus opstart doet hij het niet, heb systeemherstel gedaan en dan werkte hij opnieuw nietmeer goed.

Het ligt dus zeker aan de software van je pc,
Drivers opnieuw installeren!

Het ligt dus zeker aan de software van je pc,
Drivers opnieuw installeren!

Welke drivers zijn dat dan juist? En waar vind ik die? want op dat vlak ben ik nogal een amateur :)
Maar als ik hem gewoon opstart blijft hij ofwel heel hard steken en vasthangen langs alle kanten en valt het scherm ook soms uit, ligt dit allemaal aan de drivers?
En ik kreeg ook een blauw scherm met de boodschap dat windows was afgesloten voor veiligheidsredenen en een foutmelding.

! Vóór het verwijderen van de huidige drivers, eerst de nieuwe of zelfde drivers downloaden ( dit best op de site van de fabrikant zelf ).

DEZE COMPUTER rechtermuisklik --> EIGENSCHAPPEN --> tabblad HARDWARE--> APPARAATBEHEER --> bij BEELDSCHEMRADAPTERS de drivers die daar staan aangegeven verwijderen, door daar rechtermuisklik te doen en dan INSTALLATIE ONGEDAAN MAKEN kiezen.

dan de setup van je drivers runnen of via een herstart zal hij zelf aangeven dat er drivers nodig zijn of via dezelfde weg als je ze verwijderd hebt. maar dan ipv INSTALLATIE ONGEDAAN MAKEN, STUURPROGRAMMA BIJWERKEN nemen.

veel succes en sorry als ik ergens fout ben !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan