Strepen op LCD-scherm!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daphne82

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2004
Hallo,

Ik heb het volgende probleem, misschien dat iemand er ervaring mee heeft en weet waar het aan ligt:

Op mijn LCD beeldscherm zitten laatste tijd rode en blauwe strepen. En als ik games speel krijg ik hele rare dikke strepen erop. Klinkt misschien een beetje vreemd, maar oke. Nooit last van gehad!

Zal dit aan mijn beeldscherm/snoer/videokaart of moederkaart liggen?

Wat details:
Video kaart: RADEON 9200 SERIES - Secondary (128 MB)
Moederbordnaam: Asus P4S8X-X (6 PCI, 1 AGP, 3 DDR DIMM, Audio, LAN)
Monitor: Philips 150S [15" LCD] (HD 001887)

Alvast bedankt.

Ik denk dat dit door je grafische kaart word veroorzaakt.
Wat je kunt proberen is deze voorzien van de eventueel beschikbare nieuwste drivers of nog erger,dat ie op zijn laatste dagen loopt.

Voorbeeldje!

Is voornamelijk als ik schermpjes open!
strepen.bmp

Laatst bewerkt:
maikel9 zei:
Ik denk dat dit door je grafische kaart word veroorzaakt.
Wat je kunt proberen is deze voorzien van de eventueel beschikbare nieuwste drivers of nog erger,dat ie op zijn laatste dagen loopt.

Is een grafische kaart een videokaart? misschien stomme vraag maar ja ..... :o :confused:

Ik denk dat wel maar mischien dat een ander er een andere gedachte over heeft..
We wachten af.

Je bedoelt die rode vertikale lijntjes ?

Let op dat je onboard uit staat, mogelijk zoekt die ruzie.

En als het goed is gebruikt je scherm de primaire, als die weg is even opnieuw installeren (grafische kaart).

Om verwarring te voorkomen
In apparaatbeheer heet hij "beelscherm adapter", we noemen het een grafische kaart ( hij maakt de plaatjes cq het beeld dat je ziet).
Sommige noemen het een beeldplank en weer anderen een video kaart.
Maar video kaart is niet goed, want hij maakt geen video en je kunt er ook geen video mee opnemen.

Let op. Een kaart als 3D Blaster (creative) All in one (ATI) zijn grafische kaart en video kaart in een.

Eric.

Het lijkt eerder op een warmte probleem, zeker ook omdat het met games (=meer warmte) erger wordt.
Maak je kast eens open en controleer de videokaart op stof en, indien aanwezig, het goed draaien van de fan.

maestro12 zei:
Het lijkt eerder op een warmte probleem, zeker ook omdat het met games (=meer warmte) erger wordt.
Maak je kast eens open en controleer de videokaart op stof en, indien aanwezig, het goed draaien van de fan.

Heb ik net vanmiddag gedaan! Was nog red schoon.

Krijg met EVEREST Ultimate Edition de volgende gradens:
Temperatuur / Moederbord: 33
Temperatuur / CPU: 40
Koelingsventilator / CPU: 3.0

Is dat oke????

Eric_Daleboudt zei:
Let op dat je onboard uit staat, mogelijk zoekt die ruzie.

Waar kan ik dit vinden? Ben een LEEK!

Eric_Daleboudt zei:
En als het goed is gebruikt je scherm de primaire, als die weg is even opnieuw installeren (grafische kaart).

Waar kan ik dit vinden?

Lijkt OK

Alleen die kaart van jou heeft dacht ik geen temp sensor. Alleen de laatste nieuwe hebben dat.

Meestal zit er op de grafische processor wel een koelblok en soms een met een fan. Als dat warm wordt, is het probleem de koeling.

Let ook op of hij er nog goed op zit. zijn vaak van die eenvoudige plastic pennetjes met een veertje er bij.

Eric.

Ok

Onboard uit zetten kan in het bios. (op [del] drukken tijdens "post").

Bij apparaatbeheer moet hij er bij beelschermadapter twee keer staan.

Eric.

P.S. De secundaire is voor de S-Video uitgang

Laatst bewerkt:
9200

de 9200 SE heeft geen koel blok de 9200 wel.

Zie bijlage.
Eric

Bijlagen

• R9200se_board.jpg
    R9200se_board.jpg
    42,7 KB · Weergaven: 78
  • R9200_BOARD_lg.jpg
    R9200_BOARD_lg.jpg
    46,7 KB · Weergaven: 78
Heb hier een Asus in gebruik met koelblok, een 9200 SE, de bovenste, in mijn 2e systeem.

Maare, die strepen worden veroorzaakt door het geheugen wat op die videokaart zit, die kan of te warm worden, of die heeft fouten.

Een zalman koeler i.p.v het huidige koelblok, zou de grafische chip goed/beter koelen, daarbij zitten ook kleine koelblokjes voor het geheugen.

Ik ben er nog steeds niet uit.
Kunnen jullie misschien in taal praten die voor iemand begrijpbaar is die niet zoveel verstand heeft van computers???

Kort advies, koop een grafische kaart met een ventilator erop, of een heatpipe, deze is denkelijk over zijn tax, of een aktieve koeler kopen, maar die ligt qua prijs, niet zoveel onder de prijs van een andere kaart.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan