strepen op mijn TFT scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronald Baert

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2008
Hallo, sinds ongeveer een maand heb ik een probleem op mijn TFT PC scherm (Benq FP937s) langs de rechter zijde zijn een aantal (34) verticale haar dunne strepen te zien over gans het scherm ze liggen 1 à 2 mm uit elkaar en bestrijken dan ongeveer 5cm, ze zijn ook te zien in elke toepassing word, exel, tekenprogramma, mail e.a ik kan ze ook niet tonen want een screen capture (of een deeltje ervan) met MWsnap lukt wel maar de strepen zijn dan niet te zien (ook terwijl ik dit type zijn ze er) Ik dacht dat het met koeling en/of vervuiling te maken had, ik verwijderde het zijpaneel van de PC en blies er met samengeperste lucht tussen (uit een bus) maar de strepen blijven, ze verschijnen ook maar na een poosje nadat de PC is opgestart. Kent iemand dit probleem en is er wat aan te doen??

Groeten en bedankt

Ronald

Ben bang dat je videokaart kapot is.
Eerst maar eens je case openmaken en kijken of de kaart goed in het slot gedrukt zit. Daarna een ander scherm op je PC aansluiten om te zien of die het ook heeft, zo ja dan is het zeker de kaart.

TFT scherm

Hallo mijn video kaart is een sapphire Radeon HD3850 512MB AGP8X van 8 maanden oud. Er zijn twee schermen op aangesloten (beide BenQ) op het twee secundaire scherm zijn geen strepen te zien, en als ik opstart van de tweede HD, ook met win. XP home en waar alleen video montage toepassingen op staan zijn op het primaire scherm ook de strepen te zien en ook hier op het secundaire scherm niet, ik morrelde al eens aan de aansluitingen en aan de grafische kaart zelf maar dat brengt geen aarde aan de dijk.

Groeten,

Ronald

dan denk ik toch dat een tft scherm beschadigt is. heb dit ook gehad met een tft scherm. als je nog garantie heb terugsturen die hap!;)

Strepen op het scherm

dan denk ik toch dat een tft scherm beschadigt is. heb dit ook gehad met een tft scherm. als je nog garantie heb terugsturen die hap!;)

Hallo, het was inderdaad het scherm dat defect was (BenQ) de grafische kaart van 7 maanden oud was in orde, heb dan maar ineens een nieuw Samsung TFT 22" P2270 2Ms gekocht, want zonder scherm geen beeld he! Scherm was nu goedkoper dan de 19" BenQ 5 jaar geleden.

Groeten,

Baert Ronald

Klopt, het is allemaal veel goedkoper geworden.
Zag trouwens bij de ALDI ook twee mooie schermen staan een 19 Inch voor € 79,- geloof ik en een 22 Inch voor € 139,-

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan