strepen, rare kleuren beeldscherm veranderd, probleem blijft

Status
Niet open voor verdere reacties.

donjasnl

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2002
Dus er is vrees ik maar 1 conclusie mogelijk, het ligt niet aan het beeldscherm
Het begon allemaal met een soort van barcode onder mijn muis aanwijzer (ik vond daar een andere vraag over in dit stukje forum, maar er stond geen antwoord bij) en later kwamen er verticale strepen bij die in banen over mijn scherm lopen, in verschillende kleuren. Dus eerst een baan lila, dan blauw, dan rood, en dan wit. niet perse in deze volgorde.
Ik heb xp, en een nvidia readeon all in wonder 9700 serie videokaart.(uit mijn hoofd, dus onder voorbehoud van fouten)
ongeveer 3 jaar oud.
Zoals ik al gezegd heb, ik heb mijn oude illama verwisseld voor een nieuwere (maar tweedehands) Sony trintron. maar de problemen blijven.Als ik mijn computer even afsluit, en na enkele uren weer opstart heb ik twee minuten weinig problemen maar dan springt het scherm weer op strepen en kleuren.
Mijn ventilator maakt veel lawaai, dus ik sluit ook oververhitting niet uit, maar ik vrees voor mijn video kaart.
Of is er nog een derde mogelijkheid, en weet iemand misschien met enige zekerheid te zeggen wat er aan de hand is.Ohjah ik heb mijn videokaart driver bijgewerkt, maar ook dat bracht geen verandering.
dus nu mijn laatste hoop op jullie almachtige kennis van computerzaken!
vriendelijke groeten Donja

Dus er is vrees ik maar 1 conclusie mogelijk, het ligt niet aan het beeldscherm
Het begon allemaal met een soort van barcode onder mijn muis aanwijzer (ik vond daar een andere vraag over in dit stukje forum, maar er stond geen antwoord bij) en later kwamen er verticale strepen bij die in banen over mijn scherm lopen, in verschillende kleuren. Dus eerst een baan lila, dan blauw, dan rood, en dan wit. niet perse in deze volgorde.
Ik heb xp, en een nvidia readeon all in wonder 9700 serie videokaart.(uit mijn hoofd, dus onder voorbehoud van fouten)
ongeveer 3 jaar oud.
Zoals ik al gezegd heb, ik heb mijn oude illama verwisseld voor een nieuwere (maar tweedehands) Sony trintron. maar de problemen blijven.Als ik mijn computer even afsluit, en na enkele uren weer opstart heb ik twee minuten weinig problemen maar dan springt het scherm weer op strepen en kleuren.
Mijn ventilator maakt veel lawaai, dus ik sluit ook oververhitting niet uit, maar ik vrees voor mijn video kaart.
Of is er nog een derde mogelijkheid, en weet iemand misschien met enige zekerheid te zeggen wat er aan de hand is.Ohjah ik heb mijn videokaart driver bijgewerkt, maar ook dat bracht geen verandering.
dus nu mijn laatste hoop op jullie almachtige kennis van computerzaken!
vriendelijke groeten Donja

Het lijkt raar, maar speel eens met je geheugenmodules. Wisselen of om en om uitnemen en kijken wat er gebeurd.
Het lijkt dat je defect geheugen hebt.

CrashPuppy

Laatst bewerkt:
Het lijkt raar, maar speel eens met je geheugenmodules. Wisselen of om en om uitnemen en kijken wat er gebeurd.
Het lijkt dat je defect geheugen hebt.

CrashPuppy

Denk niet dat je geheugen modules hiermee te maken kunnen hebben. Is de PC stofvrij? draaien alle fans nog (CPU,grafische kaart ed....) Kijk zeker ook eens naar de temperaturen.

nvidia readeon all in wonder 9700 bestaat niet het is dus een ati readeon all in wonder 9700
maar kijk de fan eens na.
als dat niet lukt de pc uit zeten neem dan de video kaarr even uit.
maak de contacten schoon met spirtus of onsmetings spul.
dan de video kaart terug in steken na deze goed is gedroogt.
als het dan nog is denk ik dat je video kaart de geest gegeven heeft.
sterkte :rolleyes:

"

Denk niet dat je geheugen modules hiermee te maken kunnen hebben. Is de PC stofvrij? draaien alle fans nog (CPU,grafische kaart ed....) Kijk zeker ook eens naar de temperaturen.

Daarom zeg ik: "Het klink misschien raar."

Ik spreek uit eigen ervaring en ik was ook met stomheid geslagen toen ik met de modules ging spelen. Telkens als ik de "foute" module plaatste, in welke bank dan ook, had ik het probleem zoals beschreven. Met de "goede" geen enkel probleem meer in geen enkele bank. Moest alleen een nieuw stripje kopen om weer op voldoende geheugencapaciteit te komen.

Raar maar waar en toch het onderzoeken waard.

CrashPuppy

Laatst bewerkt:

ik heb m laatst nog helemaal uitgezogen, incl het beeldscherm.
Waar kan ik de temperaturen vinden?

Ik vind het zo aardig dat jullie denken dat ik alles snap en begrijp, maar de meeste termen zeggen mij niks.
Hoe herken ik de fans van de cpu, de grafische kaart ed.
waar vind ik de geheugen modules?
(want mijn cpu is soms heeeeeel hoog volgens proces lasso, ik krijg regelmatig een stoplichtje)

kortom, iets meer beschrijvingen alsjeblieft.
wel ongelooflijk fijn dat jullie zo masaal met ideeen komen?
Hartstikke bedankt!

Laatst bewerkt:
Fans zijn ventilatoren. De geheugen latjes staan op het moederbord. De temperaturen kan je zien met onderstaand programma. Download, installeer en run het. Kijk nu bij sensors. Daar vind je de temperaturen en spanningen.

http://www.majorgeeks.com/download4181.html hiermee kan je dus ook kijken wat er allemaal in je PC zit.

Nou dat was verhelderend. Nooit geweten dat er ook een fan op de grafische kaart zat. Die was dus heel, heel vies, en kapot.
Nu een nieuwe grafische kaart, en tot mijn grote geluk kan ik nu alles weer zien!
Harstikke bedankt voor jullie hulp. ik heb weer een hoop bij geleerd.
Groeten Donja

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan