Strepen scherm / problemen beveiligingscentrum

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bioma
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Bioma

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 nov 2010
Wie kan mij helpen?
Enkele dagen geleden liep mijn laptop opeens vast (Vista home 32 bits SP2), en kreeg ik een blauw scherm met enkele foutcodes (0x0000008E enz...). Ik kon mijn laptop niet meer normaal opstarten, want zodra alles geladen was, kwamen er fijne horizontale strepen, en liep deze vast of kreeg ik opnieuw het blauwe scherm met foutcodes (later werd dit IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL met als fout 0x0000000A enz.). Opstarten in veilige modus is echter geen probleem. Ik heb dan de drivers verwijderd van de grafische kaart (NVIDIA GEFORCE) en nu start deze wel normaal op met de standaard VGA drivers van Windows. Ik wilde op deze manier al mijn updates uitvoeren, maar dat lukt niet (had gelezen dat dit wel eens aan de basis zou kunnen liggen van het probleem). Er staan 28 updates te wachten, maar bij het afsluiten met het installeren van de updates, begint hij deze te installeren, maar opeens sluit deze gewoon af (blijft bij installeren 1 van 28). Ik heb dan geprobeerd om dit in het beveiligingscentrum manueel te doen, maar ik kan hier niets uitvoeren / veranderen.
Bvb: nu staan de automatische updates op "niet automatisch". Als ik dit wil veranderen klik ik op "instellingen wijzigen" en nadien op "updates automatisch installeren" dan krijg ik de vraag: uw toestemming is nodig om te kunnen doorgaan. Dan klik ik op doorgaan, maar verder gebeurd er niks. Een ander voorbeeld: bij virusbeveiliging staat: er is geen antivirussoftware op deze computer gevonden (terwijl ik al jaren Avast gebruik). Als ik klik op programma zoeken gebeurt er niets. Wanneer ik op beschikbare opties klik, krijg ik hetzelfde als bij het eerste voorbeeld. Nog iets: Windows Defender geeft aan dat die is ingeschakeld, maar dat deze verouderd is. Op bijwerken klikken geeft weer hetzelfde probleem (uw toestemming is nodig...) maar er gebeurt weer niets. Als ik dan naar Windows update ga en op "naar updates zoeken" klik krijg ik volgende mededeling: er kan momenteel niet naar updates worden gezocht omdat de Windows update service niet actief is, u moet uw computer mogelijk opnieuw opstarten. Maar windows update service is geactiveerd (heb ik gezien in services.msc). Bovendien is er ook iets aan de hand met Internet Explorer (werkte enkele uren geleden nog wel), deze opent niet meer (werk nu met Firefox).
Ik heb al volgende zaken gedaan:
- intensieve virusscan met Avast
- alle fouten in het register hersteld met registry mechanic
- spybot search and destroy gelopen
- al verschillende andere spy/malware programma's laten lopen
=> allen gaven aan dat er geen (echte) problemen waren
Wie kan mij helpen???

Hoi,
Het grootste probleem zit 'm in de updatefunctie.

1. Start->Uitvoeren->CMD->Ctrl+Shift+Enter>
  2. regsvr32 wintrust.dll <ENTER
  3. regsvr32 wuaueng.dll <ENTER
  4. Je gaat naar de map C:Windows\SoftwareDistribution toe Je geeft deze map – tijdelijk – een andere naam, waarna je nogmaals probeert om Windows Vista te updaten
  5. Start ->Uitvoeren->Ctrl+Shift+Enter>Services.msc. Hier kijk je naar de service Background Intelligent Transfer Service Deze service moet zijn geactiveerd, want anders heeft Windows Update problemen met het downloaden van de benodigde updates
  6. Kijk ook naar de service Windows Modules Installer Deze service moet zijn geactiveerd, want anders heeft Windows Update problemen met het downloaden van de benodigde updates
  7. Kijk mee bij het udateproces. Soms wordt nl. om het accepteren v/d licentievoorwaarde gevraagd
  8. Heeft bovenstaande methode niet geholpen of gebruik je liever een automatische procedure? Voor het resetten van Windows Update kan ook gebruik worden gemaakt van een door de helpdesk van Microsoft beschikbaar gestelde reparatietool (download: wufixvista11.zip.
    Uitvoeren met administratorrechten door met rechts op het uitgepakte CMD-bestand en te kiezen voor Als administrator uitvoeren.
    Controleer na het runnen van de tool gelijk even handmatig via Windows Update op nieuwe updates om er zeker van te zijn dat Windows Update nu wèl goed functioneert.
  9. Tot slot is er ook nog de reparatietool System Update Readiness voor Windows Vista (download: http://support.microsoft.com/kb/947821/). Deze tool is ontwikkeld voor het corrigeren van specifieke inconsistenties die tot gevolg hebben dat de installatie van updates en andere software niet werkt (het gaat om de foutcodes 0x80070002, 0x8007000D, 0x800F081F, 0x80073712, 0x800736CC, 0x800705B9, 0x80070246, 0x8007370D, 0x8007370B, 0x8007370A, 0x80070057, 0x800B0100, 0x80092003, 0x800B0101 en 0x8007371B).
    Normaal gesproken wordt de tool automatisch als update aangeboden zodra een van genoemde inconsistenties voordoet, maar System Update Readiness kan zo nodig ook als standalone-pakket via de website van Microsoft worden gedownload.
    Neem er wel even de tijd voor, het kan namelijk erg lang duren voordat de reparatietool zijn werk heeft afgerond!
Succes.

Laatst bewerkt:
Hallo Dorado,

In de plaats wil ik je al van harte bedanken voor dit snelle en uitgebreide antwoord.

Hierbij een stand van zaken:

* na invoeren van regsvr32 wintrust.dll kreeg ik volgende mededeling: "module wintrust.dll is geladen maar de aanroep naar dll registerserve is mislukt met foutcode: 0x80070005"
* na het invoeren van regsvr32 wuaueng.dll kreeg ik volgende mededeling: dll registerserver van wuaueng.dll is geslaagd
* de map softwaredistribution (in c:\windows) van naam veranderen lukte niet. Ik kreeg volgende mededeling: toegang tot doelmap geweigerd / u dient deze bewerking te bevestigen => heb op doorgaan geklikt, maar de map nam de nieuwe naam niet aan (het lijkt alsof ik niet alle rechten heb?)
* Background Intelligent Transfer Service stond op gestart, maar wel op handmatig. Ik heb deze op automatisch gezet.
* Windows Modules Installer: gestart en op automatisch gezet
Na dit alles werkte de update functie nog steeds niet, dan heb ik de wufixvista11.zip uitgevoerd, en opeens werkte de update functie opnieuw. Ik kreeg weer de melding dat er updates waren, maar bij het uitvoeren kreeg ik volgende foutmelding: 80246005. Ben toen naar de site van Windows gaan zoeken bij deze foutmelding en heb hier alle instructies gevolgd, maar geen resultaat. Onderaan stond vermeldt dat dit ook kon veroorzaakt worden door een of ander programma. Ik heb toen Avast uitgeschakeld, en toen werkte de update functie!
Ik heb ook de reparatietool System Update Readiness uitgevoerd, maar op de site van Windows stond dat dit programma een scan moest uitvoeren, maar dat heeft hij volgens mij niet echt gedaan. Het leek eerder alsof ik een gewone update aan het installeren was (duurde +/- 1/2 uur).
Dus het probleem van de updates is opgelost.
Door het updaten werkt internet explorer nu ook weer (nieuwe versie => 8).
Bij het beveilingscentrum heb ik wel nog volgende problemen:
* nu staan de automatische updates op "niet automatisch". Als ik dit wil veranderen klik ik op "instellingen wijzigen" en nadien op "updates automatisch installeren" dan krijg ik de vraag: uw toestemming is nodig om te kunnen doorgaan. Dan klik ik op doorgaan, maar verder gebeurd er niks.
* bij virusbeveiliging staat: er is geen antivirussoftware op deze computer gevonden (terwijl ik al jaren Avast gebruik). Als ik klik op programma zoeken gebeurt er niets. Wanneer ik op beschikbare opties klik, krijg ik hetzelfde als hierboven.
Het probleem met Windows defender is wel opgelost!
* Het grootste probleem blijft echter dat wanneer ik de drivers van Nvidia (voor Geforce Go 7600) installeer, er groene strepen op het scherm komen, de pointer vast komt te staan, en in de meeste gevallen op het blauwe (crash?) scherm terecht kom. Nu krijg ik steeds volgende melding: attempt to reset the display drive and recover from time out failed / foutmelding 0x00000116 (0x8548B008, 0x8C6139AO, 0x00000000, 0x0000000D).
Als ik de drivers verwijder (in veilige modus), en opnieuw opstart (met de standaard VGA drivers van Windows) gaat alles gewoon goed. Probleem is echter dat Windows steeds de Nvidia drivers installeert bij het opstarten. Als ik nadien opnieuw opstart zijn deze drivers geinstalleerd en zit ik dus opnieuw in de knoei.
Weet iemand hier raad mee?
Kan ik eventueel andere drivers installeren?
Alvast bedankt.

1. Start op in Veilige modus
  2. Verwijder de drivers
  3. Klik op Start>Uitvoeren>regedit
  4. Navigeer naar:
    HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer\
  5. Zoek naar de waarde NoDevMgrUpdate. Verander deze waarde in 1
  6. Als de DWORD-waarde NoDevMgrUpdate er niet is, maak die aan:
    Rechtsklik in het rechterpaneel>Nieuw>DWORDwaarde >NoDevMgrUpdate>1
  7. Start opnieuw op.

De drivers zullen niet meer geupdated worden!
Succes.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan