Stress tot en met (Virussen????)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Trace7r

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2007
Ik draai een VISTA Premium 64bit, loopt als en trein, tot....

Enkele weken geleden zette ik een map op m'n bureaublad wat ik ineens niet meer kan wissen, tis te zeggen, ik kan em in de vuilbak steken, zelfs deleten terwijl ik op SHIFT druk zodoende dat em ni in de vuilbak terecht komt, maar de volgende keer dat ik opstart dan zie ik heel even mijn bureaublad zonder die map en ineens staat ze er terug, de map is leeg. :confused:
Ik heb er al virusscanners op los gelaten, AVG (standaard op m'n PC) en Norton
Alsook heb ik standaard Adaware lopen welke geen voortgang meer geeft na een bepaalde file of directory (weet niet dewelke). :shocked:
Heb ook al eens in veilige mode een virusscan en adaware scan laten doen, dit heeft wel een virus gevonden maar die map kan ik nog steeds niet verwijderen, heb er ondertussen ook Hitman Pro opgezet, niets gevonden, enkel Cookies. :(
Online scan heb ik ook al geprobeerd omdat ik denk, als je een virus hebt en je installeert een virusscanner dan zal dat virus de installatie beinvloeden zodoende dat hij van die virusscanner geen last heeft :o Hoop dat dit klopt :o

Heb al lang geen virussen en dergelijke meer gehad dus vind het nu wel redelijk moeilijk om nog een oplossing te vinden, als er iemand mij een handje kan helpen?

Groeten, T.

Wat voor map was dat die je op je bureaublad zetten.

En, schakel eerst eens systeemherstel uit voordat je een scan doet op virussen en spyware!

Was een gewone map, rechts klikken op bureaublad en dan nieuw/map kiezen, daar heb ik dan eers een paar foto's in gestoken die ik nadien verwijdert heb, maar de lege map zelf krijg ik dus niet meer weg. :confused:
Kan idd systeemherstel eens uitschakelen vooraleer ik ga scannen, zal dat dan misschien ineens in veilige mode doen??

Groeten T.

Heb dus in veilige mode een virusscan gedaan en adaware laten lopen.
Dit terwijl systeemherstel uitstond, dit heeft op één coockie na geen resultaat gehad. :confused:
De reden dat ik nog steeds denk dat ik een virus of dergelijke heb is omdat ik nog steeds die ene map op mijn bureaublad niet kan verwijderen en omdat mijn PC trager en trager wordt. :mad:
Heel regelmatig in de balk van programma's komt de melding"reageerd niet" en als je dan even wacht komt dat toch terug in orde...

In afwachting op andere goede reacties...

Groeten T.

Geen oplossing??????

Blijkbaar is er niemand die direct een antwoord kan geven, misschien ook wel omdat ik niet helemaal een leek ben :p
In ieder geval zie ik momenteel maar één oplossing en dat is alles wissen en een volledige nieuwe installatie van alles doen en hopen dat mijn bakje er dan weer een tijdje tegen kan.
Maar had toch liever een iets minder drastische oplossing gehad, dus als er toch nog iemand een ingeving zou hebben, laat maar horen.

Groeten, T.

Opgelost ?!?!?!?!?!?!?

:o Het schaamrood is niet meer weg te krijgen...

Uiteindelijk is het de stomste reden die je maar kan vinden.
Ik had een tijdje voor het probleem zich voordeed met een webcam enkele foto's genomen en om deze op een gemakkelijke plaats bij elkaar te houden, had ik dus in de cam software de instellingen zo gezet dat er een map op het bureaublad was om die foto's in te steken.
DUS, telkens ik die map verwijderde en de Camsoftware terug opstarte maakte die telkens terug die map aan... :cool:

Ja, achteraf is het gemakkelijk natuurlijk en iedereen kan er eens goed mee lachen, maar niemand had hier aan gedacht :p
In ieder geval hoop ik, dat dit duidelijk genoeg is in het geval er eens iemand anders dezelfde problemen zou tegen komen...

In ieder geval bedankt voor al de reacties :p

Groeten, Trace7r :o

ha, ja :P

het is inderdaad wel heel grappig maar ja, niemand van ons kon ook weten dat het een mapje was met webcam foto's hé ;)

---
wel nog markeren als opgelost aub :thumb:

Laatst bewerkt:
Inderdaad belachelijk, maar ik wist het zelf ook niet he, dat het om een map ging van mijne webcam, ooit eens gemaakt, ooit de foto's er uit verwijderd, ooit de map irritant beginnen vinden en toen beginnen verwijderen zonder dat ik nog wist waar het ooit voor gediend had.

Het ergste is dan nog dat het ooit waarschijnlijk nog wel eens voorvalt :D

Groeten, Trace7r.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan