Vrolijk Kerstfeest, Rogertje. En ook alle anderen wens ik dat toe.
Ja, inderdaad ben ik al heel vroeg op.
Ga als volgt te werk:
1) Plaats op het Form 2 text-boxen naast elkaar, de linker(Text1) is voor het invoeren van het pad/programma bedoeld en de rechter(Text2) voor het invoeren van de tijd, waarop het programma dat in de linker textbox was ingvoerd moet worden opgestart, bedoeld.
2) Plaats onder de 2 text-boxen 2 labels, het linker(Label1) is voor de naam v.h. uiteindelijke programma bestemd, het pad van dat programma is dan reeds gefilterd. Het rechter(Label2) is om de actuele tijd aan te geven, de "klok" zeg maar.
3) Plaats willekeurig een Timer(Timer1) op het Form, willekeurig omdat een Timer tijdens Run-Time onzichtbaar is.
4) Onderstaande code behoort tot de Timer:
Code:
Private Sub Timer1_Timer()
Label2 = Time
If Text2 = Label2 Then
For Teller = Len(Text1) To 1 Step -1
Is_Het_Een_Slash = Mid(Text1, Teller, 1)
If Is_Het_Een_Slash = "\" Then
Programmanaam = Right(Text1, (Len(Text1) - Teller))
Label1 = Programmanaam
Dim RetVal
RetVal = Shell(Text1, 1)
Exit Sub
End If
Next Teller
End If
End Sub
5) Run het programma
6) Type bijvoorbeeld in de linker Text-box c:\windows\system32\notepad.exe
7) Type in de rechter Text-box bijvoorbeeld 13:05:44
8) Zodra de waarden van de rechter Text-box en van het rechter Label overeenkomen wordt notepad opgestart en bevat het linker Label de naam v.h. programma, notepad.exe dus.
Ik had het programm nog uitgebreider kunnen maken, maar dit zal voor de eenvoud van het uitleggen niet ten goede komen, het zal alleen maar nog ingewikkelder geworden zijn. Probeer dit maar eerst te begrijpen.
Nogmaals, het is veel beter(en ook netter) de gebruikte variabelen met het bijbehorende type ook te declareren en ook het gebruik van hulpvariabelen behoort tot het netjes programmeren. Zo bevat Text1 het pad en het programma, we zouden voor Text1 een variabele moeten gaan bedenken, bijvoorbeeld Pad_En_Programma. Zo krijgen we dan de vorm Pad_En_Programma = Text1 en Pad_En_Programma vervolgens in de Shell-statement wordt verwerkt. Enz......
Dennis.