• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

String opmaken voor .autofilter

Status
Niet open voor verdere reacties.

vaneijk

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2017
Beste helpers van het forum,

Ik heb een cell waar een waarde instaat, in dit voorbeeld: blad1.cells(1,1).value = "1 | 5 | 18 | 21"

Nu wil ik op blad1, kolom A op deze nummering gaan filteren.
Ik heb eerst een macro opgenomen en deze geeft aan

Code:
ActiveSheet.Range("$A$2:$AL$114").AutoFilter Field:=1, Criteria1:=Array("1" _
        , "5", "18", "21), Operator:=xlFilterValues

Ik probeerde dus makkelijk te denken hierin en probeerde:
Code:
FoundVal = Replace(blad1.cells(1,1).value, " | ", ", ")
Blad1.Range("$A$2:$Y$74").AutoFilter Field:=1, Criteria1:=FoundVal, Operator:=xlFilterValues

Echter heb ik al op meerdere mogelijke manieren ( die ik me kan bedenken met en zonder " openen en sluiten etc. ) geprobeerd om het autofilter meerdere waardes te laten filteren, helaas zonder succes hiermee. Ik krijg steeds maar 1 waarde gefilterd. De gefilterde waardes (alle rijen en kolommen) wil ik weer inladen in een listbox.
Is er een beste helper die mij de oplossing hiervoor kan bieden zodat ik alle waardes tegelijk kan filteren en kan inladen in een listbox?

Mvg,

E.

Code:
Range("$A$2:$AL$114").AutoFilter 1, Array("1", "5", "18", "21"), xlFilterValues

Of:
Code:
Range("$A$2:$AL$114").AutoFilter 1, split(sheets("blad1").cells(1), "|"), xlFilterValues

Beste HSV,

Bedankt voor uw reactie, soms is de oplossing zo simpel, ik heb echt van alles geprobeerd behalve Criteria1:= weg te laten

Bedankt :thumb:

Die mag je gewoon gebruiken hoor.
Code:
Range("$A$2:$AL$114").AutoFilter field:=1, Criteria1:=Array("1", "5", "18", "21"), Operator:=xlFilterValues

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan