String opslaan in applicatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

MartinJM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 nov 2008
Hallo allemaal,

Ik heb een programmaatje gemaakt waarmee je een tekst kan coderen met als sleutel een andere tekst.

Maarja, allemaal wel handig, maar het is ook wel handig als je niet iedere keer de sleutel opnieuw moet invoeren. Nu dacht ik eerst dat ik het gewoon in een los txt bestandje op kon slaan, maar toen bedacht ik me dat ik eigenlijk wilde dat dat niet in een extern bestandje kon, dan kan je de .exe namelijk niet meer naar een beveiligde locatie verplaatsen.

Daarom wil ik graag dat hij de sleutel opslaat ergens binnen de applicatie, dat was gelukt (via settings), maar toen ik de .exe bij de release opstarte, werkte het niet meer. Ook heb ik een programmaatje gevonden wat mijn source code kan beveiligen, en daarna wil ik ook nog graag dat het werkt.

Heeft iemand een idee??

Alvast bedankt!:thumb:

Wat je kan proberen, is via het register data op te slaan. Wat minder veilig maar werkt wel.

Voorbeeldje:
Code:
My.Computer.Registry.SetValue("HKEY_CURRENT_USER\Software\MartinJM", "Username", txtUsername.Text)

Ongeveer :o
Als het niet lukt weet ik nog wel een andere manier voor het register, laat het maar weten =)

Even een klein vraagje: Hoe kan ik ook weer zorgen dat het weer uit het registery wordt gehaald???

Dat kan op deze manier:

Code:
        Dim CaptainBri As String = CStr(My.Computer.Registry.GetValue("HKEY_CURRENT_USER\Software\MartinJM", "hoi", String.Empty))

Succes =)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan