• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

String opsplitsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ArnoS

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 jan 2008
Ik wil in excel een string van 1800 karakters (getallen en letters), die achter elkaar staan (bv. 123456789), opsplitsen in losse karakters. Zodat ik een kolom krijg waarin de bovenste het karakter 1 staat en die eronder 2 enz.

Nu heb ik weinig ervaring met vba maar het lijkt me daarin te moeten/kunnen. Een commandbutton aanmaken is me al gelukt:-). Maar verder heb ik geen idee... Wie wilt mij (opweg) helpen?

En hoe staat dat dan in Excel? In verschillende cellen achter elkaar?

En in welke cellen?

Voer dan deze macro uit:

Code:
Sub instukkenknippen()

Dim l As Long

For l = 1 To Len(Range("A1").Value)

Range("B" & l).Value = Mid(Range("A1").Value, l, 1)

Next

End Sub

Wigi

Maar óók zonder macro is het te doen (met een klein beetje handwerk dan:rolleyes:).
Als in cel A1 je string staat, kan je in cel B1 en verder naar beneden deze formule plaatsen...(net zolang er een waarde in de cel blijft verschijnen)
Code:
=MID($A$1;ROW();1)

NL: =MIDDEN($A$1;RIJ();1)
Nog ff kolom B copieren en plakken als tekst en je hebt de waarden ook...;)

Groet, Leo

Ginger,

De functie =MIDDEN() bestaat bij mijn weten niet.
Het is : =DEEL(tekst;begin_getal;aantal_tekens)

GiMe zei:
De functie =MIDDEN() bestaat bij mijn weten niet
Oeps...:o:o Had op het moment van reageren geen functieconverter bij de hand. Dus het was eigenlijk een gokje..:o:rolleyes:
Mijn dank voor de correctie! :thumb:

Groet, Leo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan