• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

stroken/balkenplanning maken

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ad52
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ad52

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2015
Hallo,

Ik loop helemaal vast bij het maken van een strokenplanning dmv een zg Gantt chart.
Inmiddels heb ik een dagplanning in excel gemaakt waar op ingevuld kan worden op welke datum de order start,hoeveel uur er voor staat en hoeveel mensen we er aan laten werken.
Door middel van formules zie we dan of we op de gewenste "snelheid" produceren en hoeveel uur we de volgende dag nog nodig hebben om de order verder af te maken en nog wat meer nuttige info voor ons.
Handmatig worden ingevuld de datum, begintijd ,eindtijd ,order grote en de bewerkings tijd.
Er wordt gewerkt van ma t/m vrijdag van 08:00 -16:30 met 0.5 uur lunchpauze.
Voor het maken van een Gantt chart moet ik werken met een einddatum ,alleen is deze afhankelijk van de hoeveel tijd welke mensen aan de order werken en wat de "output" van een order per dag is.
Zit de output onder de factor dan vraagt dit meer tijd en vice versa.
Tevens zou ik willen dat we voor aanvang productie zouden kunnen zien hoelang de order loopt met x mensen.

ter verduidelijking heb ik het bestand toegevoegd.

kan iemand mij op weg helpen??

Groet Ad

Bijlagen

Gantt is een projectplanning en werkt dus altijd met een einddatum. Jij wilt een productieplanning. Zoek dus eens in die hoek. Je kunt het resultaat natuurlijk wel als balken presenteren

RogerS

Gantt is een projectplanning en werkt dus altijd met een einddatum. Jij wilt een productieplanning. Zoek dus eens in die hoek. Je kunt het resultaat natuurlijk wel als balken presenteren

Via de zoekfunctie heb ik ook gezocht op productieplanning en ben daarin wel wat verder gekomen ,maar het lukt me niet om net dat laatste te maken zoals ik het zou willen.
Enige hulp blijft daarom welkom.

Niemand die mij enigszins op weg kan helpen???

Ad

Kan je even handmatig uitwerken wat je wil zien? Zowel de vraag als het bestand is al vaak bekeken en blijkbaar is het niet duidelijk.

Hallo VenA ,
Ik zal een poging doen.

Er start een order op maandag 7 september om 08.00 uur.
De bewerkingstijd is 100 uur.
Er werken 4 personen aan van 08.00-16.30 uur (0,5 uur pauze) wat het totaal voor de maandag op 32 uur brengt.
Als we dit ook doen voor de dagen erna dan is de order gereed op donderdag 10 september om 09.00 uur.
Als ipv 4 personen er 8 aan werken dan is de order op dinsdag 8 september om 12.30 uur gereed.

Start dezelfde order bv op maandag 7 september om 14.00 uur met 8 personen en gaan we op dinsdag 8 september om 08.00 uur verder met 10 personen
dan is de order klaar op dinsdag 8 september om 16.30 uur.

De werktijden zijn van ma t/m vr van 08.00-16.30 met 0,5 uur pauze (de pauze tijd is wisselend maar wel een half uur)
Tussendoor drinken we wel koffie maar die tijd telt niet mee.

Nu zou ik twee dingen willen namelijk:
1 Dat ik kan zien wat de einddatum en tijd is .
Dit is dan afhankelijk van de startdatum en tijd en hoeveel mensen er aan de order werken.
2 Dat deze einddatum en tijd te zien is middels een kleurenbalk in een weektabel.

Hoop dat mijn vraag zo duidelijker is.

Groet Ad

Om ongeveer hetzelfde te typen maakt de vraag er niet duidelijker op. Werk de verwachte uitkomst in het bestand uit.

Hallo VenA

Ik heb een poging gedaan om in een bestand de verwachte uitkomsten te verwerken.
In dit bestand geef ik verder ook tekst en uitleg zoals ik het in mijn hoofd heb zitten.
Of dit ook mogelijk is ....geen idee?

Alvast bedankt,

Groet Ad

Bijlagen

bekijk is de projectplanner in standaard excel voorbeelden, is ook een ganttchart. kijk is hoe deze werkt, de kleur van de cel gaat dmv voorwaardelijke opmaak.

Hierbij een poging om wat deelvragen op te lossen.
Het is nog niet precies wat je wilt.
Als VBA (macro's) mag heb ik nog wat mooiere oplossingen.
Afijn dat komt in de buurt van de tool ProjectPlanner.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan