Stroom ook al staat computer uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefvanr1et

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2009
Berichten
30
Hoi,


Omdat ik niet precies wist in welke categorie dit moest heb ik hem maar hier gezet, hoop dat dit de juiste is.

Als ik mijn computer afsluit blijft alles nog half aanstaan, het beeldscherm laat een hoge piep horen (alsof er stroom weglekt ofzo), de lampjes van muis en toetsenbord blijven aan en de computer blijft licht brommen.

Ik weet zeker dat ik de computer afsluit en niet op standby zet.
Het gaat weg als ik de stekker eruit haal maar dat is ook telkens zo vervelend om te moeten doen.

Ik heb deze computer al een aantal jaar maar zet hem normaal niet zo vaak uit, maar om een beetje stroom te besparen (crisis enzo) doe ik dat nu voortaan wel. Ik denk dat het ligt aan de stekkerdoos (een "intillegente stekkerdoos met overspanningsbeveiliging en netfilter en OBS-uitval en Slave/Aan", god weet wat dat allemaal betekent maar er kunnen veel stekkers in) maar voordat ik deze uit de deur gooi en een nieuwe koop wil ik het eerst wel zeker weten dat het daar aan ligt.

Of is het wat anders? Als iemand een ander idee heeft of kan uitleggen dat het aan de stekkerdoos ligt hoor ik het graag :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Als je denkt dat het aan de stekkerdoos ligt zet je de stekker van de pc toch in een ander stopcontact kunnen proberen dan weet je het maar ik denk dat het daar niet aan legt.

Modag
 
ik heb nu een stekkerdoos met een schakelaar, daarop staat 1 pc, 1 PS3, 2 monitoren en een televisie. Wanneer ik het niet gebruik haal ik de schakelaar over dan is overal alle stroom 100% zeker vanaf...
 
@Modag: Ik heb geprobeert het beeldscherm op een gewoon stopcontact te doen, het blijft evengoed piepen. Ik ben er ook achter gekomen dat als je de kabel van de pc naar de monitor eruit haalt (die VGA kabel ofzo) dat de piep dan veel erger wordt.

@Kaakmans: Ja, dat bedoelde ik ook met een nieuwe kopen, deze die ik nu heb heeft niet zo'n schakelaar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan