Stroom op behuizing

Status
Niet open voor verdere reacties.

SP4600

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2008
Kent iemand dit fenomeen?
Bij de Toshiba Satelite Pro 4600 zitten aan de voorzijde twee luidsprekertjes. Op de mijne staat stroom :shocked: Als ik mijn armen op de voorkant laat rusten en ik kom met mijn huid tegen de roostertjes van de speakers kom dan voel ik een stroomstootje / prikkel. Niet lekker :rolleyes:

Weet iemand waar dit van zou kunnen komen? De luidsprekers functioneren wel goed.

Alvast bedankt en de groeten,
Erik

Laatst bewerkt:
Weet je zeker dat dit spanning is, het kan ook statische elektriciteit zijn.
Krijg je 1x een schokje of is dit permanent.

effe geprrrrrrrrrrrobeerrrrrrrrrrrd. . . . . :p
't is permanent.
groeten,
Erik

probeer een geaard stopcontact en zie of het probleem nog voor doet,

Ik heb alleen maar geaarde stopcontacten, en de adapter/snoeren zijn origineel.
groeten,
Erik

Het is overigen alleen op de netvoeding, als ik op de batterij werk voel ik het niet. . . . .
groeten,
Erik

Heeft niemand een mogelijke oplossing voor mij :(
groeten,
Erik

Misschien iets niet goed met de adapter ?

Het lijkt er op dat de fase in kontakt komt aan de metalen delen van de laptop.
Er kan door warmte in de adapter iets gesmolten zijn, waardoor een ader tegen een stukje metal komt.

Draai de stekker eens om in het stopkontakt, zodat je fase en nul omdraait, niet dat dit de definitieve oplossing is, maar dit is om het eventuele probleem te lokaliseren.

Probeer nog eens voorzichtig of er spanning op een metalen deel van de laptop staat.

Looney Tune & Arctic Joe,
ten eerste: Bedankt voor jullie reactie :thumb:

Ten tweede, beide manieren van de stekker in het stopcontact geprobeerrrrrrrrrrrrrrrrd:o, in beide gevallen nog spanning op de metalen delen. Maar toch bedankt voor de tip.

Ik zal eens kijken of een andere adapter wellicht uitkomst brengt. Alle andere iedeën blijven welkom uiteraard.

Groeten,
SP4600

Heb je er andere apparaten aan gekoppeld waarvan de voeding eventueel kan doorlekken naar aarde? Het hoeft in dat geval niet aan je laptop zelf te liggen! In principe zijn alle devices die electrisch contact er mee maken verdacht.

Nope, laptop ligt op schoot, geen andere apparaten via snoeren gekoppeld.

groeten,
SP4600

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan