Stroom op MoBo

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paranoid

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 jan 2010
Ik heb sinds een maand of twee een nieuw moederbord maar vanaf het begin is het al zo dat er stroom op mijn MoBo blijft staan wanneer de PC uit is. Dit merk ik aan dat num lock gewoon nog aan en uit kan worden gezet. Er brand ook een lichtje op het moederbord, ik vermoed de LAN. Misschien heeft dit iets te maken met Wake on LAN?

Het gaat om het M3A78-EM moederbord van ASUS.

Het is op zich niet zo'n probleem maar het verbruikt wel energie aangezien er dus stroom door de PS/2 poorten stroomt.

En met "uit" bedoel je toch de knop uit...

Ik weet eigenlijk niet anders dat er altijd spanning op het moederbord blijft na uitzetten van een PC. Altijd wel een rood ledje of wat.

Vandaar dat een geschakelde contact-doos ideaal is. Na het uitzetten van je PC, haal je vervolgens echt de spanning er af.

Je kan natuurlijk ook het knopje achter op de computer uitzetten meestal zit dat knopje naast de stekker.

Dat ledje op je moederbord, die zit er alleen maar om aan te geven dat de boel nog onder spanning staat, dus als je iets wilt vervangen ofzo, dan kun je b.v. de schakelaar achterop je voeding op "uit" zetten, dan zal deze uitgaan .. Dat je netwerk verkeer ziet, ook al dat je PC uit staat, dat is niet zo raar .. Je netwerkkaart vangt gewoon broadcast requests op via je je netwerk, en of kabel/adsl modem ;)

Niets spannends of gek dus! :thumb:

Oke dat ledje is me nu duidelijk. Maar dat met die numlock als hij uitstaat dan? Het is zelfs ook zo dat als ik scroll lock aanzet als me PC aan staat en ik mijn PC uitzet de scroll lock aan blijft staan...

Oke dat ledje is me nu duidelijk. Maar dat met die numlock als hij uitstaat dan? Het is zelfs ook zo dat als ik scroll lock aanzet als me PC aan staat en ik mijn PC uitzet de scroll lock aan blijft staan...

Staatie ipv 'echt' uit, niet in standje hibernate o.i.d. ?

je usb poorten blijven ook stroom pakken. mijn muis en toetsenbord en usb hub blijven het ook doen als de stekker nog in het stopcontact zit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan