stroom uitgevallen

Status
Niet open voor verdere reacties.

dvham

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2003
Hallo,

Vorige week is bij ons een aantal uur het stroom eraf geweest. Op zich niks ernstigs, maar het rare is nu met de pc aan de hand. Nadat we weer stroom hadden zette ik de pc aan en ging vrolijk opstarten tot het blauwe windows 98 scherm daar duurde t lang zo lang dat hij daar voor altijd op bleef staan. Pc opnieuw opstarten maar bleef t zelfde houden. TOen probeerde ik met de f8 functie in dos te komen. Maar op t moment dat ik die 7 of 8 mogelijkheden krijg en ik kies alleen dos prompt gebeurd er niets. WElke functie ik ook kies. Opstarten met floppy doet ie ook niet. Gaat zoeken op de diskette maar slaat t dan gewoon over terwijl er wel een opstartdisk in zit. Als ik bij t normaal opstarten van windows98 op t blauwe scherm zit en ik druk op esc krijg ik opeens een zwart dosscherm met de specs van autoexec.bat maar verder gebeurt er dan ook weer niets. Wat zou er in hemelsnaam aan de hand zijn, alle hardware lijkt normaal te functioneren

Gr Dave

Je bent niet de enige die dit probleem heeft gehad.
Deze persoon kon ook in VM niets meer uitvoeren.
Jammergenoeg weet ik niet meer wie het was.
In ieder geval..........als je op Elisa zoekt kom je deze vanzelf tegen. Ik heb het te druk op het moment.

Start op in DOS en typ achter de DOS prompt SCANREG /RESTORE (let op de spatie tussen SCANREG en /RESTORE) en geef enter. Je krijgt nu een scherm te zien waarmee je oude registers terug kunt zetten. Kies er een van voordat de problemen begonnen.

Als dat niet werkt, installeer windows dan opnieuw vanuit de map win98 op de cd (niet vanuit de root) en kies tijdens het installatieproces voor repareren.

Kan niet meer in dos komen. Dus ook geen commando's uitvoeren. Das namelijk t probleem

Kun je wel in het bios komen?
Controleer dan even of de flop als eerste opstartmedium staat.
Lukt dit ook niet probeer dan het bios eens te resetten dmv het uitplaatsen van de batterij of het omzetten van een jumper (merk afhankelijk).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan