stroom usb 2.0 poorten

Status
Niet open voor verdere reacties.

janco1997

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2010
hallo,

als ik mijn computer afsluit, blijft er op een of andere manier nog stroom op 1 usb apparaat staan.. Bij mijn stuur, muis en wifi adapter blijft het led lampje niet branden, maar bij mijn m-play 202 (een led schermpje) blijft telkens nog tekst opstaan!
Hoe kan ik dus de stroom uitzetten, zonder elke dag de stroom dr af te gooien ?

Mijn moederbord: ASUSTeK Computer INC. M2N68-AM Plus (AM2)
Ik heb zelf al in het boekje gekeken en in de bios, maar kon het niet vinden :(

hopelijk weet iemand het, groetjes janco!

ok ik heb nu dat programma, ik zie dus mijn aangesloten apparaten, maar meer kan ik er ook niet mee, toch?
Ik heb hem gewoon direct op mijn moederbord aangesloten, aan de achterkant ;)

je kan met dat progje bepaalde usb poorten uitzetten en opnieuw opstarten de pc om de driver opnieuw te laten installeren

dat maakt niet veel uit want w7 vind de drivers daarvan niet eens zelf, ik heb ze zelf gedownload van de website ;) Maar ik meende dat je dit toch kon instellen in de bios, dat de usb na het afsluiten geen stroom meer krijgt?

een usb poort krijgt altijd stroom

behalve bij een laptop als de lader er niet in zit

de usb poort krijgt na het uizetten van de pc stroom en geen data meeste usb apparaten schakelen uit als er gen data overdracht meer is maar sommige niet

ps je kan tog ook je mp3 opladen als je pc uit staat

ok bedankt! Dus er is geen optie om dit uit te schakelen in de bios?
Wel vond ik dit ("en in welke stand de USB-poorten (= 'S1' of 'S3') ") op deze site http://www.computeridee.nl/faqman/hardware/bios/spanning-op-de-usb-poort
en in mijn bios staat s1 en s3 onder het kopje "Suspend mode" maar er staat niks bij over usb etc, dit gaat volgensmij alleen over slaapstand etc?

En ik kan mijn mob niet meer opladen als me pc is uitgeschakeld ;)

poe, dan zou ik ook niet meer weten wat ik dan hiervoor kan doen, iemand anders met ervaring hiermee?

Is dat apparaat ook nog aangesloten met een voedingsadaptar aan het elektriciteitsnet zoals bijv. een printer.

nope het draaid helemaal op de usb ;) Maar het is gewoon irritant ik heb mijn computer op mijn kamer staan dus s'nachts is heel mijn kamer verlicht :(

Een blok gebruiken met verschillende stopcontacten, waar een schakelaartje op staat. Hoef je enkel maar het schakelaartje aan en uit te zetten zoals dit.
Is speciaal gemaakt voor computers en andere hardware op aan te sluiten.

27fc297e-dc02-47c1-8fdb-775e8766e7fe.jpg

jaja dat heb ik ook wel maar is nog irritanter want als ik s'avond tv wil kijken of als ik nie kan slapen moet ik weer me bed uit om dat schakelaartje om te zetten XD maarja bedankt voor jullie snelle hulp, al ben ik er helaas nog niet uit maar toch bedankt voor jullie moeite!
Ik zet hem nog even niet op opgelost, miss weet iemand later het antwoord ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan