Stroom valt weg bij aansluiten adapter Acer Aspire 7560G

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koenie31

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2012
Berichten
263
Hallo allemaal

Ik heb een Acer Aspire 7560G liggen die helaas niet meer wil opstarten. Vanaf het moment dat ik de stekker in de DC jack plaats
gaat het lichtje op mijn adapter uit, de batterij wil ook niet meer opladen. De laptop kan ook niet gestart worden vanop zijn batterij.
Bij het openmaken heb ik helemaal niks verdachts ontdekt, het enige wat wel raar is dat als ik de stekker in de DC jack steek
zonder dat het is aangesloten op het moeder blijft het lichtje van de lader wel branden. De normale voltage die gemeten zou moeten worden is ongeveer 19V
maar ik meet 24V, op een van de drie contactpunten meet ik spanning en op één meet ik helemaal niks.
Op het moederbord zijn er geen beschadigingen te vinden, ook de CMOS battery had nog voldoende voltage.


Hebben jullie soms enige idee wat het probleem zou kunnen zijn?

Specificaties
- Acer Aspire 7560G - 63428G75Mn
- AMD A6-3400M @ 1,5GHz
- 8GB RAM
- 750 GB HDD
- Dual graphics
 
Ja sorry ik bedoelde eigenlijk zonder batterij wil hij ook niet opstarten.
 
GPU flip niet deels losgelaten?

Die bios batterij al een poosje eruit gehad voor een reset?

Overigens meet de de gelijkspanning altijd belast.
 
De GPU chip ziet er niet echt super gezond meer uit en het lijkt dat hij langs één kant is losgelaten maar ik kan het niet met zekerheid zeggen, vermoedelijk heeft de computer wel lange tijd redelijk warm gehad want de case is zeer gevoelig geworden.

De BIOS batterij heb ik er ook al een tijdje uitgelaten en dat hielp ook niet ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan