Stroomgebruik als hij uitstaat ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

fransfit

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2007
Mijn laptop, een Acer Aspire 1700, verbruikt stroom als hij uitstaat, is dat normaal ?
Je kunt dat zien, want als hij een week niet gebruikt is en de oplader uit het stopcontact is geweest, begint gelijk het laadlampje te branden.
Mijn vragen zijn deze :
Als je de computer nu 5-6 maanden niet gebruikt en de stekker is eruit, loopt de batterij dan helemaal leeg en is dat schadelijk voor de batterij.
Kun je bepaalde functies, die blijkbaar stroom gebruiken simpel uitzetten om de batterij vol te houden.
Het schijnt slecht te zijn voor een batterij als hij lange tijd leeg is.
Bedankt voor de reacties van Frans.

Uit welk jaar stamt de laptop?
Accu's hebben niet het eeuwige leven, en dr hoeft er maar 1 van de cellen defect te zijn en je zult het direct merken aan de levensduur van je accu: die word drastisch minder:confused:

hoelang akku zonder voeding laten ?

De laptop is 3 jaar oud.
Maar de vraag is kan de akku het zonder voeding 7 maanden uithouden zonder kapot te gaan. We zijn nl. van plan om een lange reis:cool: te maken zonder de laptop, zodoende.
MVG van frans.

Kun je bepaalde functies, die blijkbaar stroom gebruiken simpel uitzetten om de batterij vol te houden

Wat je nog kan doen is de accu helemaal uit de laptop halen, dan neemt ook niets meer stroom af.

En anders een emailtje aan Acer doen, leg ze jouw probleem/vraag voor.

aan acer gevraagd

In een telefoongesprek met de service afdeleing van Acer hebben ze me aanbevolen om voor zo'n lange periode de laptop bij een ander neer te zetten die hem af en toe even op de spanning zetten.
De akku eruit halen is ook een optie zij het dat dit bij de 1700 een heel lastig klusje is en er ook nog een kleintje bovenin zit die de 7 mnd niet zou overleven.
Bedankt voor jullie adviezen, doeiiiiiiiiiiiii Frans.:thumb:

Kun je bepaalde functies, die blijkbaar stroom gebruiken simpel uitzetten om de batterij vol te houden

Wat je nog kan doen is de accu helemaal uit de laptop halen, dan neemt ook niets meer stroom af.

Een batterij heeft ook nog een interne weerstand die erg hoog is. Omdat deze zo hoog is loopt een batterij doorgaans niet zo snel leeg maar een lekstroompje heb je altijd!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan