Stroomkabeltje Gefoce 7950gx2

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ridobe

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 dec 2007
Ik krijg zo m'n 'nieuwe' videokaart 7950gx2 binnen. Heb gehoord dat er een apart stroomkabeltje moet lopen van de videokaart naar de voeding of moederbord. Weet wel dat er een aansluiting voor op mn moederbord zit, maar weet niet zeker of die direct naar de voeding moet of niet?

Het gaat om dit kabeltje:
http://www.atxpowersupplies.com/images/Molex-to-PCI-Express-Adapter-350x350.gif

6 pins kabel die de video kaart van meer stroom moet voorzien.

Dat kabeltje is een extra stroomaansluiting voor je moederbord. Moderne moederborden hebben 2 stroom aansluitingen nodig. Die aansluiting loopt via je moederbord naar je voeding.

Je videokaart heeft ook een extra aansluiting meestal. Dit betreft een gewone stroomaansluiting die je ook gebruikte voor IDE harde schrijven en cd-rom spelers.

Dankje.

Zal ik zo wel is even uitvogelen hoe het moet.

Dat kabeltje is een extra stroomaansluiting voor je moederbord. Moderne moederborden hebben 2 stroom aansluitingen nodig. Die aansluiting loopt via je moederbord naar je voeding.

Je videokaart heeft ook een extra aansluiting meestal. Dit betreft een gewone stroomaansluiting die je ook gebruikte voor IDE harde schrijven en cd-rom spelers.

fout dit kabeltje is voor pci-e niet de 8 pin van het moederbord probeer dit niet UIT!!! het votage is niet juist,
waardoor je video kaart kan beschadigen.
je kan een verloopje kopen of anders op de nieuwer voedingen zit het standaard al.

Laatst bewerkt:
Bedankt.

Moet er nog een nieuwe voeding in zetten dus verwacht dat die daar dan wel op kan. De standaart 300W die erin zit van een b-merk is lang niet voldoende. Ga over op 550W.

300 watt is zo wie zo voor die kaart te weinig.
neem een amerk voeding zo als ozc,zalman,enermax. en dan hooger volatge dan 400watt
dan zit je gelijk goed,
als je een van deze voedingen besteld en gelijk bij de specs de aansluiting door neem staat daar bevoorbeeld.,
4xmolex, 1xfloppy,1xpci-e
als je dat dus ziet pci-e dan zit de steker er gewoon op.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de correctie virtuosa, had me vergekeken op het plaatje en dacht dat het de standaard 4-pins connector was. De 4-pin connector is een extra stroomaansluiting op het moederbord. Meeste moderne moederbord hebben 2 stroomaansluitingen.

Mijn excuus

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan