Stroompiek op de hubpoort

• Onderwerp starter Onderwerp starter hehe
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

hehe

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 dec 2000
Hallo,

Ik heb een nieuwe antecpc met asus p5ad2-e premium mobo, een xfx 6800GT graka en 2Gb Ramgeheugen en een sterke voeding en goede zalmankoeling. De Bios staat op standaard instellingen en ik heb nog geen updates oid gedaan.

Ik heb daarin net een 7in1drive geplaatst. De flop leest hij netjes maar de kaartjes niet terwijl ik het snoer wel goed heb aangesloten op de 4pins hubaansluiting van het moederbord.

Ik krijg bij het lezen van een card de melding dat er een Stroompiek op de hubpoort was.

Kent iemand de oorzaak van een dergelijk probleem en misschien een oplossing?

Asus geeft geen gehoor helaas.

Alvast bedankt en grtz
H

Asus heeft ook nog jumpers voor de voeding van de Usb: USB_PWR12, USB_PWR_34 enz., daarmee schakel je de voeding van de Usb tussen +5VSB en +5V.

Op +5VSB blijft altijd spanning staan, ook als de computer uitstaat, het kan echter minder stroom leveren. +5VSB is alleen nodig voor apparaten die de computer moeten kunnen opstarten, de rest zet je het best op +5V.

Vr.Gr. Egel.

Hallo Egel,

Je informatie is interresant want dat wist ik niet maar ik heb het probleem kunnen fixen.
Mijn informatie deugde nl. niet en het bleek heel simpel te zijn de connector moest met de rode draad aan de linkerkant worden aangesloten.

En ik die opgegroeid ben met de stroomdraad altijd aan de rechterkant...tja...je snapt het.
Eea ter info.

Bedankt voor je reaktie.
greetz
H

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan