stroomstoring

Status
Niet open voor verdere reacties.

calibra24

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2002
gister avond was er bij ons 2x een stroomstoring allebij de keren stonden mijn computers aan vanwege game servers.

vanochtend wou ik de comps opnieuw opstarten want er was inmiddels een 3de keer een stroomstoring geweest midden in de nacht.

nu ik de comp opstart kreeg ik checksum errors in het bios scherm ik heb de bios opnieuw ingesteld zoals ie was
maar als hij nu windows xp laad hoor ik om de 5 seconden een klik...klak......klik...klak net alsof er een relai zit te schakelen en windows wil ook niet opstatten hij blijft staan in het windows xp pro loading scherm
wat kan dit zijn?

ik heb een vermoeden dat de voeding een opdonder heeft gehad of dat de schijf naar z'n grootje is?

wie weet hier meer van? en kan me erbij helpen want ik ben echt pissed op die &$#@#@%$ van een nuts bedrijf. want volgens mij hebben ze met de reparatie gewoon 2 fases verwisseld met de nul dus dat betekent tijdelijk 380v op de stopcontacten ben zelf electricien en ken de symptomen ervan.

Dat klikken lijkt de duiden op een gare harde schijf. De leeskoppen gaan dan heen en weer.

Voeding is volgens mij nog wel in orde, anders zou je helemaal niets zien.

kan ik dat probleem nog verhelpen door middel van een low format of zijn er nog andere opties?

mvg pascal valkhof

Mijn mening: Altijd proberen, eerst een herstelpoging met de CD-rom, werkt dat niet dan een gewone format, heeft dat geen zin is een Low-Level format een optie.

oke gaat het proberen in iedergeval bedankt ik laat een berichtje achter of het gelukt is of niet. zo niet dan zal ik rechtsbijstand inschakelen want me dvd en me video speler zijn ook getoast daar kom ik zojuist achter.

ik zal de vraag in iedergeval de status opgelost geven.

met vriendelijke groet pascal valkhof.

als je dvdspeler en videorecorder ook gaar zijn dan heb je grote kans dat de knuppels met fase hebben zitten klooien.

verzekering bellen en laat ze maar dokken mijn ervaring is met een HD die zulke geluiden maakt niet meer te redden is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan