• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Stroomverbruik berekenen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Senso
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee. Ik zie geen selectievakjes in kolom D die ik kan aanvinken. Dus indien een wasmachine in de huishouding aanwezig is, moet ik die kunnen aanvinken. Dan moet die in kolom B en C de totalen geven van de aangevinkte items. Op die manier kun je aan de hand van het aantal apparaten een inzicht krijgen in het totale jaarverbruik.

Laatst bewerkt:
Hierbij 2 opties... (beide in bijlage gedemonstreerd)
1. met behulp van het filter (voor de selectievakjes) i.c.m. de functie SUBTOTAAL;
2. met een draaitabel.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Laagste en hoogste waarde op SOM gezet en dan krijg ik de cijfers. Wat ik altijd zeer vervelend vind is dat de filter gegevens altijd links van de kolom komen. Waarom niet rechts? Bedankt voor het bestand AlexCEL.

Is een extra kolom met selectievakje niet mogelijk of te lastig? In principe zeg je toch gewoon bij het aanvinken ja, deze waarde is geldig. De aangevinkte waarden tel je dan op in de betreffende kolom (B en C apart).

Kan ook een "x" in de kolom ervoor zetten en dan met een SOM.ALS optellen.
Anders moet je met besturingselementen gaan werken lijkt mij, is wat lastiger.

Allemaal bedankt.:thumb: Die van snb is exact wat ik graag wilde. Men kan dan op zeer eenvoudige wijze aangeven welke apparatuur men heeft en de totale waarden (kWh) aflezen.

Kan niet mooier!

Laatst bewerkt:
@snb:
welke bijlage?
Begrijp ik ook niet. Onlangs op het forum nog afgesproken dat we geen gegevens in topic zouden verwijderen omdat we anders de draad kwijtraken.

Overigens heb ik nog wel een vraag. Bij dat bestand krijg ik vaak de melding dat het bestand privégegevens bevat en niet kunnen worden verwijderd. Is dat omdat het een macro bevat?
Edit: is duidelijk, uitleg staat erbij.

Als ik in het bestand mijn gegevens invoer zit ik er met de uitkomst 100 kWh naast op 2900 kWh. In de kolom D in cellen dubbelklikken om apparaten aan te vinken. Dus alles opgelost.

Bekijk bijlage Verbruikscijfers stroom van huishoudelijke apparaten per jaar (aanvinken).xlsb

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan