stroomverbruik duo ten opzichte van quad.

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker37

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2009
Vroeg me af of laten we zeggen een e6600 de helft aan stroom verbruikt ten opzichte van een q6600 of dat dat (hopelijk) niet helemaal opgaat. Las net dat i7 als nieuwigheid heeft dat het bepaalde cores op non actief kan zetten als die ze niet gebruikt, dus zal voor quads niet gelden lijkt me, maar misschien dat ze wat minder hard draaien, en ze dus niet constant twee keer zoveel stroom aan het slurpen zijn. Of is het toch weer net even anders, of toch niet, of helemaal niet, of juist voor de helft wel en een bepaald deel weer niet. Of moet gewoon niet lopen miezeren over stroomverbruik. Wat was de vraag ook alweer?

Beetje afhankelijk van specifiek type CPU moet je ongeveer rekening houden met onderstaande:
single core: 35W-45W
dual core: 65W-90W
quad core 100W
Houd daarbij even in gedachten dat AMD cpu's doorgaans een hoger energieverbruik hebben dan Intel.

zie maar eens even hier:
http://www.pcinside.info/nl/cpu.html#stroomverbruikcpu
of op de webistes van Intel en AMD.

Maar wat is verder het probleem? Wil je een zo "groen" mogelijke pc bouwen, of ben je bang dat de voeding in je systeem het niet gaat trekken? Videokaarten zijn dan veel grotere stroomvreters dan cpu's...

Laatst bewerkt:
Beetje afhankelijk van specifiek type CPU moet je ongeveer rekening houden met onderstaande:
single core: 35W-45W
dual core: 65W-90W
quad core 100W
Houd daarbij even in gedachten dat AMD cpu's doorgaans een hoger energieverbruik hebben dan Intel.

zie maar eens even hier:
http://www.pcinside.info/nl/cpu.html#stroomverbruikcpu
of op de webistes van Intel en AMD.

Maar wat is verder het probleem? Wil je een zo "groen" mogelijke pc bouwen, of ben je bang dat de voeding in je systeem het niet gaat trekken? Videokaarten zijn dan veel grotere stroomvreters dan cpu's...

Geen probleem verder, maar leek me jammer als 't pc-tje altijd meer stroom zou gaan verbruiken terwijl ik zelden echt nut van een snellere processor heb.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan