stroomverbruik switch

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruud1980

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2005
hallo ik wil me een switch gaan kopen,maar nu vraag ik me af hoeveel stroom die dingen vragen (in watt) omdat ze toch 24/7 aan staan zou een oud pctje met enkele netwerkkaarten meer verbruiken ik denk het wel maar ik wacht eens op antwoorden
avbdkt ruud

De switch die ik gebruik, 3com, gebruikt een adapter die 9 volt afgeeft en 500 mA dus dat verbruik is te verwaarlozen.
Een computer gebruikt veel en veel meer.

dat is inderdaad niet veel,mar ik hoor wel eens dat die dingen loeiheet worden klopt dat ook?

loeiheet wil ik niet zeggen maar ze worden warm ja dat klopt.
deze dingen moeten dus wel een beetje lucht kunnen zuigen.

ok dat valt dan nog wel mee, is het een slecht idee om zoiets via marktplaats te kopen of kan er normaal gezien niet veel aan stuk gaan?

Een adapter, 500 mA, wordt handwarm, dus zeker nier gloeiend heet.Als dit gebeurt, is er wel iets aan de hand met je adapter. Plaats deze niet in een kast of zo, en als je het niet vertrouwd, leg er een aluminium plaat onder. Maar gaat zeker geen brand veroorzaken, tenzij er iets mis is natuurlijk.

een switch nieuw is niet zo duur hoor.
Ging ik liever voor nieuw met garantie.

ja dat klopt ook weerga ik morgen eens kijken

ik zoet iets met een poort of 6 iemand suggesties of mag dat niet hier (zo niet vergeef me dat ik de forumregels niet heb gelezen)

ga naar de lokale pc winkel en koop er daar 1.
3 com is duurder dan de meeste merken, maar wel goed.
HP heeft ze ook maar die zijn echt duur.
gewoon even kijken 5 poorts zo rond de 40 euro dacht ik.

Sweex 8 poorts 10/100 Mbs...... € 18,-

ja ziet er goed uit en voor die euro kun je tegenwoordig de auto nog niet starten

nu heb ik de vraag alwel als opgelost gezet maar toch nog een vraag:
ik heb interpret van @home (kabel) hoe werkt dat nu met mijn computernaam aangezien ik niet iedere pc dezelfde naam kan geven,moet ik die naam dan in de switch programmeren?

huijb zei:
Sweex 8 poorts 10/100 Mbs...... € 18,-

Sweex is nu ook niet bepaald "Het van Het", Ik keur eigenlijk alle producten van dit merk af, Maar ja, wie ben ik. 3Com is goed, en daar ga je, hopelijk, geen problemen mee hebben.

vanzwam zei:
Sweex is nu ook niet bepaald "Het van Het", Ik keur eigenlijk alle producten van dit merk af, Maar ja, wie ben ik. 3Com is goed, en daar ga je, hopelijk, geen problemen mee hebben.
Dat mag, ik heb hier een Sweex switch staan en doet het al vijf jaar zonder problemen en dat is niet het enige wat ik heb van dat merk, dit alles zonder problemen.

maar nu de vraag waarom een switch
heb je al meerdere computers achter de kabel van @home zitten
Je kunt elke computer het cc nummer geven wat je van @home hebt gekregen maar dan de letters laten opvolgen dus b.v. zo
cc123456-a
cc123456-b

ik heb ze nu in serie staan dus als de eerste uit is hebben de andere twee ook geen internet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan