na wat zoekwerk ben ik tot de conclusiegekomen dat het zo niet gaat werken als ik wil
dit stukje knipte ik uit een site:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De computernaam wordt gebruikt als identificatie, zodat de DHCP server je de juiste gegevens kan toekennen om je computer online te krijgen. Zonder computernaam krijg je geen IPnummer toegekend.
Een computernaam begint bij @Home altijd met twee letters, gevolgd door een aantal cijfers (abonneenummer?), een koppelteken en een letter.
De eerste twee letters zijn regioafhankelijk:
cc: Castel (noordelijk @Home gebied)
ck: Kabel Noord (noord-oost Friesland)
cm: Nutsbedrijven Maastricht
co: Cogas (deel van Overijssel)
cp: Palet (zuidelijk @Home gebied)
De laatste letter is meestal een 'a'. In de beginjaren van @Home was het mogelijk om tot 2 extra IPnummers te krijgen. Hierbij hoorden dan computernamen met een 'b' of 'c' op het eind. Tegenwoordig kan het enkel nog bij sommige technische problemen nodig zijn om een andere computernaam te krijgen, waarbij de laatste letter van de computernaam wordt opgehoogd.
De computernaam is niet hoofdlettergevoelig, dus CP12345678-A is hetzelfde als cp12345678-a. Het koppelteken daarentegen is wel belangrijk en mag niet weggelaten worden.
-----------------------------------------------------------------------------
ik heb dus wel degelijk een router nodig om een computernaam in te voeren
toch allemaal bedankt en berichten hier blijf ik zeker beantwoorden
gr ruud