stroomverbruik switch

Status
Niet open voor verdere reacties.
vertel dan eens hoe je de computers nu hebt aangesloten.

ja nu werkt het inderdaad maar dus als ik ze allemaal naar de switch bekabel kan ik ze gewoon cp-xxxxxx-a cpxxxxxx-b cpxxxxxx-c noemen?

ja dan zou je een switch kunnen gebruiken en dan de a wijzigen in b en ga zo maar door.
Maar zelf zou ik dit geval voor een router plus switch gaan.

een router geeft ip adressen uit een switch doet dat niet.
je kunt dan makkelijk een netwerk aanelggen.
in de router zet je het cc nummer van @home en dan hoef je aan de andere computers niks te wijzigen.

mijn keuze is gevallen op een linksys van cisco type sd208,
maar ik krijg op pc 2 geen verbinding
pc1= ccxxxxxx-a
pc2= ccxxxxxx-b
en het b nummer werkt niet,iemand raad?

na wat zoekwerk ben ik tot de conclusiegekomen dat het zo niet gaat werken als ik wil

dit stukje knipte ik uit een site:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De computernaam wordt gebruikt als identificatie, zodat de DHCP server je de juiste gegevens kan toekennen om je computer online te krijgen. Zonder computernaam krijg je geen IPnummer toegekend.

Een computernaam begint bij @Home altijd met twee letters, gevolgd door een aantal cijfers (abonneenummer?), een koppelteken en een letter.

De eerste twee letters zijn regioafhankelijk:

cc: Castel (noordelijk @Home gebied)
ck: Kabel Noord (noord-oost Friesland)
cm: Nutsbedrijven Maastricht
co: Cogas (deel van Overijssel)
cp: Palet (zuidelijk @Home gebied)
De laatste letter is meestal een 'a'. In de beginjaren van @Home was het mogelijk om tot 2 extra IPnummers te krijgen. Hierbij hoorden dan computernamen met een 'b' of 'c' op het eind. Tegenwoordig kan het enkel nog bij sommige technische problemen nodig zijn om een andere computernaam te krijgen, waarbij de laatste letter van de computernaam wordt opgehoogd.

De computernaam is niet hoofdlettergevoelig, dus CP12345678-A is hetzelfde als cp12345678-a. Het koppelteken daarentegen is wel belangrijk en mag niet weggelaten worden.

-----------------------------------------------------------------------------
ik heb dus wel degelijk een router nodig om een computernaam in te voeren

toch allemaal bedankt en berichten hier blijf ik zeker beantwoorden
gr ruud

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan