Stroomverbruik voedingen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maximale AFGEGEVEN vermogen, heeft toch geen betrekking op het verbruik aan de primaire kant?

Maximaal 350 Watt, 3 AMP, waar lees je 380 Watt, 5 AMP? verkeerde link?:confused:

Maximale AFGEGEVEN vermogen, heeft toch geen betrekking op het verbruik aan de primaire kant?
:confused:
Je berekening slaat nergens op.

Mijn versterker is 2 x 300 watt muziekvermogen, dus : door 230 volt?

Dat is wat er maximaal uitkomt, lekker alles bij elkaar geteld, maar dat gaat natuurlijk niet op, bij de diverse voltages, vandaar combined 130 Watt.

Ok dat was bij een andere link maar
350:230=1A :S nog geen 3 :S

Alternate:
Vermogen 350 Watt (Combined Power 130 Watt)
Ingangsspanning 230V, 50Hz, 3 A

dus 350Watt voor het moederbord
en 230V 3A van het stroomnet?? maar dacht dat een pc max 2A van het stroomnet in beslag neem

klopt dit?
kun je het anders a.u.b. uitleggen met gewone woorden:
Dus stroom voor het moederbord, Stroom van het stroomnet

Laatst bewerkt:
Het moederbord krijgt geen stroom, het vraagt stroom, zo ook de andere componenten, en gebruikt wat het nodig heeft met de maximum wat de voeding kan leveren.

Die 230 volt is de spanning, en de voeding is gezekerd op 3 AMP b.v., dat is de primaire kant, dus het maximale op te kunnen nemen vermogen is 3 x 230 V = 690 Watt.

Aan de secundaire kant kan er max. 350 Watt worden geleverd, maar dan worden nog de verschillende voltages met de schakelingen geproduceerd, en de daarbij behorende maximale vermogens, dus aan het eind nog 130 Watt.

Dit zijn allemaal maximalen, dus afhankelijk van de vraag.

Die 230 volt is de spanning, en de voeding is gezekerd op 3 AMP b.v., dat is de primaire kant, dus het maximale op te kunnen nemen vermogen is 3 x 230 V = 690 Watt.

Dit is wat ik bedoelde!
maar hij krijg dus via de stekkerdoor max 3 AMP, als die aan een UPS zou hangen die max 1000V 6,8 AMP aan kan zou je er 2 PC's aan kunnen hangen :$.

??

Laatst bewerkt:
Een ups van 1000 volt bestaat niet.
1000 watt wel.
Maar dat heb ik je in de chat ook al verteld.

Dit is wat ik bedoelde!
maar hij krijg dus via de stekkerdoor max 3 AMP, als die aan een UPS zou hangen die max 1000Watt 6,8 AMP aan kan zou je er 2 PC's aan kunnen hangen :$.

??

zodan ja blijft lastig elke keer maar ooit leer ik het wel :o

6,8 x 230 = 1564 watt.:confused:
1000 : 230 = 4.35 :confused:

Zoek de verschillen.:evil:

dus.. 1 pc aan 1 ups :o".

duur grapje als je dat aan 24 systemen moet doen, waar ik niet voor zal kiezen.

jij zeg: 1000 : 230 = 4.35,
je zou er 4 x 230V op kunnen hangen
maar aangezien 1PC al 3AMP levert en een UPS er maar 5 aan kan kan je er maar 1 pc op de UPS zetten.

6,8 x 230 = 1564 watt, maar dit klopt ook niet
Want Watt = 3xV dus 3x230=690watt ;)

TOCH?

maar hij krijg dus via de stekkerdoor max 3 AMP, als die aan een UPS zou hangen die max 1000Watt 6,8 AMP aan kan zou je er 2 PC's aan kunnen hangen

Volgens mij levert die UPS 1000VA, en zal ook die aan de primaire kant met 6,8AMp afgezekerd zijn, die 2 hebben ook niets met elkaar te maken, alleen indirect.
Je leest daar hetzelfde als bij de ATX voeding, je combineert de verkeerde gegevens.
Dit soort UPS'en zijn voor een wordkstations bedoeld, en te gebruiken voor kortere tijden.

Nogmaals, niets krijgt iets, AMP is de stroomsterkte.
Lees dit
ook even.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan