stroomvoorziening monitor

Status
Niet open voor verdere reacties.

de jean

Meubilair
Lid geworden
29 dec 2001
hoi,

is er een nadeel wanneer je de voedingskabel van je tft-monitor aansluit aan de pc ipv rechtstreeks aan het net ?

Bij de huidige voedingen heb je niet eens de mogelijkheid meer om je monitor erop aan te sluiten. Het lijkt me dat ze dit niet voor niets hebben gedaan. Ik heb nog nooit m'n monitor op de pc voeding aangesloten, ook niet bij een ouder systeem.

ik d8 eraan omdat de kids steeds vergeten de monitor af te zetten na het afsluiten ..

Geplaatst door de jean
ik d8 eraan omdat de kids steeds vergeten de monitor af te zetten na het afsluiten ..
Ik zie het verband niet helemaal met het uitdoen van de monitor en de voedingskabel aan pc of netstroom

Geplaatst door Rimsic
Ik zie het verband niet helemaal met het uitdoen van de monitor en de voedingskabel aan pc of netstroom

Ik wel.

Wanneer de monitor stroomt krijgt via de PC is de gedachte van de jean dat wanneer de kids de PC uitdoen de monitor ook uitgaat.

Zelf heb ik het wel gebruikt bij zo'n ouder model maar meer omdat ik geen andere kabel meer had.
Hij werkt wel maar of het goed is?

Het trekt, naar mijn idee, toch iets teveel van je voeding en tegenwoordig met al die sterke videokaarten en andere toestand is het niet verstandig.

Geplaatst door XP_PC

Ik wel.

Wanneer de monitor stroomt krijgt via de PC is de gedachte van de jean dat wanneer de kids de PC uitdoen de monitor ook uitgaat.

Zelf heb ik het wel gebruikt bij zo'n ouder model maar meer omdat ik geen andere kabel meer had.
Hij werkt wel maar of het goed is?

Het trekt, naar mijn idee, toch iets teveel van je voeding en tegenwoordig met al die sterke videokaarten en andere toestand is het niet verstandig.
dat is idd de reden ... nu is het wel zo dat een tft-scherm veel minder stroom verbruikt dan een crt ... blijkbaar laat ik dus de monitor toch maar rechtstreeks op de stroom hangen ...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan