[Struktograaf] Kom niet uit een opdracht

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daan1992

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2006
Hallo,

Voor school moet ik een PSD maken. De opdracht luidt als volgt:

Maak een PSD van een programma dat (met een herhalingslis) het product bepaalt van de getallen 1,2,3...... tot en met een getal dat een gebruiker heeft ingevoerd en dat vervolgens de uitkomst op het scherm toont.

Ik kom er maar niet uit welke stappen ik nu moet zetten. Als bijlage heb ik een PNG bestand van de PSD die ik nu heb. Ik ben er nog niet ver mee, maar dat komt omdat ik dus echt geen idee heb wat ik moet doen.:(

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Met vriendelijke groet,

Daan Janssen

Bijlagen

• Struktograaf1.PNG
    Struktograaf1.PNG
    7,3 KB · Weergaven: 214
De beste raad die ik je kan geven is een groot wit blad papier nemen en eventjes vergeten dat automatisering bestaat en, ga zelf aan de slag, net zoals je vroeger op de lagere school vraagstukjes moest oplossen.

gegeven, gevraagt, tussenstappen,...

vervolgens voer je uit wat van je gevraagt word > het product van de getallen tot een bepaald getal. Doe dit rustig en op het gemak STAP VOOR STAP ik heb je immers een GROOT wit blad laten nemen.

als je je picasso af hebt dan zet je je eens rustig achteruit en aanschouw je je werk. Hoe kan je dit vervolgens simpel noteren, war zitten de herhalingen, hoe kan je de hele boel een stuk korter maken enz.

zie je het echt niet zitten, dan schrijf je alles maar eens netjes op je blad tot en met 20, dan komt het vanzelf :D

schrijf dit achteraf om naar structuurtekst (PSD of hoe het noemt daar :p)

hopende dat ik je vraag correct begrepen heb hoop ik dat je hieraan iets hebt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan