studenten laptop (budget +/- 1000 euro)

Status
Niet open voor verdere reacties.

thijs01

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2008
Voor mijn studie, en uiteraard ook thuisgebruik, ben ik op zoek naar een leuke laptop. Ik ben al een maandje aan het zoeken maar kan tot nu toe nog niets vinden wat aan mijn wellicht te hoge verwachtingen voldoet:
14,1" - 15,4" wxga liefst wxga+ non glare
t7500 processor of beter
8600m / hd 2600 / 9500m videokaart
liefst een 9cell accu

om aan deze verwachtingen te voldoen heb ik een budget van +/- 1000 euro
zelf kwam ik al uit bij 3 asus laptops:
f3sv-ap226c (825 euro C2D T7500 2GB 160GB 5.4" Vista HP)
m51sn-ap008c (1040 euro C2D T8300 3GB 250GB 15.4" Vista HP)
X52SA-AP034C (857 euro C2D T7500 2GB 160GB 15.4" Vista HP)

en 1 acer laptop: Acer Aspire 5920G-602G25HN (810 euro C2D T7500 2GB 250GB 15.4" Vista Ult.)

zoals je kunt zien sluiten deze laptops niet perfect aan bij mijn voorkeuren en kan ik dan ook nog niet kiezen. Het gaat dan vooral om het scherm en de accu, hoewel de accu vaak nog wel los te koop is. Mijn voorkeur ligt hier bij Asus omdat die standaard 2 jaar garantie geven.

Graag hoor ik van iedereen die advies, suggesties, opmerkingen etc. heeft commentaar!

Welkom bij de Helpmij ! Ik verdiep mij nog even, maar een eerste reactie alvast NU .... !

Géén Acer!!!!!

Prijs voor een machientje dat voor 99,9% aan je eisen voldoet : Klik = 4-Launch (Heb reeds meerdere malen bij hen besteld, zij zijn Oké) Je hebt 'm binnen 5 dagen thuis.....................

De machine zelf : Klik

De 0,1 procent die niet overeenkomt is de 8 cel batterij ipv 9 cel. Maar... bekijk de laptop bij 4-launch en "kwijl".

Laatst bewerkt door een moderator:
bedankt Pasja voor de supersnelle reactie!
ik heb net even gekeken naar die a7sv en die ziet er best mooi uit, maar er is voor mij meteen al een punt waarop ie afvalt: het beeldscherm vind ik gewoonweg te groot. de laptop sleep ik de hele dag mee en daarvoor vind ik een 15" al aan de grote kant.

en is Asus zoveel beter dan Acer op de garantie na?

Ja, verdiep je in klachten / opmerkingen / klantvriendelijkheid en service van Acer en je wil er geen hebben.

nou dat verdiepen in die klachten ga ik niet doen, want ik geloof je zo ook en ik wil zeker mijn dag niet met al die rottigheid beginnen.
over de laptop:
heeft iemand ervaring met de f3sv of met de x52sa?
en is er ook een leuk alternatief voor een van deze laptops?
ik hoor het graag:thumb: :)

Wat vind jij van de specificaties van de volgende machine:

Processor
Intel® Core™2 Duo Processor T8100 (2,10 GHz, 800 MHz FSB, 3 MB L2-cache)

Besturingssysteem
Legitieme Windows Vista™ Home Premium - Nederlands

Monitor
15,4-inch WXGA+ (1.440 x 900) TFT-breedbeeldscherm met TrueLife™

Videokaart
NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT met 256 MB toegewezen grafisch geheugen

Geheugen
3.072 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [1x2048+1x1024]

Harde schijf
320 GB (5.400 rpm) SATA harde schijf

Optisch
Vast 8x DVD+/-RW-station met dunne laadsleuf, inclusief software

Draadloze oplossingen
Intel® Wireless-N-minikaart van de volgende generatie - Europa - Core 2 Duo Processors

Dit machientje komt je op een bedrag van € 1084. Er is momenteel een aanbieding (zit in die prijs inbegrepen) die inhoudt dat je 4 jaar garantie hebt op het ding. Die garantie houdt het volgende in:
- 4 jaar volledige support via telefoon, chat en e-mail
- Reparaties en vervangingen bij u thuis
- Handige supporturen: maandag tot en met vrijdag van 8:00 tot 20:00 uur en zaterdag van 9:00 tot 17:00 uur

Enige wat ik niet weet van deze machine is de accu.

hallo Pasja,
dat klinkt inderdaad wel goed! zeker dat van die garantie, omdat ik m intensief wil gaan gebruiken en er dan zeker wel wat kan gaan slijten wat dan hopelijk onder de garantie valt.
heb je er ook nog een link bij of een typenr zodat ik alle specificaties kan bekijken?
alvast bedankt:thumb:

ziet er goed uit! had niet verwacht dat het een Dell zou zijn. Maar ik heb nu nog een vraag, want ik kom niet precies uit op die configuratie. Als ik dat super complete systeem kies en die dan aanpas kies ik 4 jaar garantie, maar dan kom ik ver boven die prijs uit. Kun je mij misschien de e-value code sturen? (zo heet dat toch bij dell?) Overigens zie ik ook de 9cell accu staan, wel voor een flinke meerpijs, maar dat ga ik zeker doen. Op Notebookcheck staat ook een erg positieve recensie http://www.notebookcheck.nl/Testrapport-Dell-XPS-M1530-Notebook.7626.0.html
over o.a. de behuizing en de prestaties
Natuurlijk dan de vraag weer of ie dan een beter keuze is dan de m51 van Asus

Kies simpelweg voor : toevoegen aan mandje en selecteer de 3 jaar + en je komt op het bedrag uit.
De vergelijking tussen die 2: tja, da's een goeie..............

E-Value code
NLDHSONL-N05X5308

Laatst bewerkt door een moderator:
bedankt nu zie ik 'm wel goed!

is het eigenlijk normaal dat ze voor een 9cell accu ipv een 6 cell 125 euro meer vragen?
overigens kies ik wel voor de t8300 boven de t8100 (kost ook maar 35 euro meer)

Toch neig ik meer naar de kant van asus. Kan ik daar ook een 9-cell accu inzetten en waar zou ik die moeten zoeken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan