Studie > Laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Deenik

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2007
Beste mensen,

Ik ben op zoek naar een laptop. Ik wil namelijk een laptop zodat ik mobiel kan werken met mijn studie. Ik had hier nog een ouder model IBM-Thinkpad staan maar die voldoet niet echt aan de eisen die ik heb.
Ik wil onderweg kunnen werken, dus een accuduur van minstens een uur zal heel handig zijn. Wat ik er op wil doen?
- Office-werk(Excel, Powerpoint, Word)
- Internet, en daarbij de benodigde beveiliging installeren die daarbij komt kijken
- Msn, om te kunnen communiceren met studenten over het werk.
- Connectie met het schoolnetwerk kunnen maken, de school stelt daar het volgende voor:

"Je kunt gebruik maken van het draadloos netwerk met jouw eigen notebook als je beschikt over:
• een laptop/notebook met Windows XP als besturingssysteem (kan zowel home als professional zijn) en uitgerust met een draadloos netwerkkaart die WIFI compatabel is en het 802.1X protocol ondersteunt
• SecureW2 client software"

Verder heel misschien nog eens een nummertje muziek, maar het meest noodzakelijke is het bovenstaande. Ik wil gewoon lekker vlot en degelijk kunnen werken. Voor muziek heb ik immers een mp3-speler. En ik hoef niet alles te kunnen op mn laptop, aangezien ik thuis blijf wonen en dus heen-en-weer reis, en hier thuis nog steeds een geweldige alleskunnende Desktop heb staan.

Het ingewikkelde is mn budget... aankomend student, dus dat zegt al genoeg. Ik was daarom ook op zoek naar tweedehands modelletjes, die gewoon betrouwbaar zijn, dus via een computerzaak ofzo. Ik zat te denken aan een max. van €300,- (ik weet het, afschuwelijk bedrag als je het over een echte laptop hebt).
Wat is er allemaal mogelijk, hier zijn wellicht mensen die meer van de laptopmarkt afweten dan ik.

Voor 300 euro kan je geen nieuwe laptop kopen, met jouw gestelde eisen. Die eisen zijn niet hoog, maar 300 euro is gewoon niet veel voor een laptop.
Dan wordt het tweedehands, dat kan via een computerwinkel, of via sites als Marktplaats en Speurders. Dan kijken wat er rond de 300 euro aangeboden wordt, eventueel kan je hier de specificaties van de laptop die je op het oog hebt vermelden, en dan kunnen we zeggen of ' het genoeg is '.

Ja.. klopt. Ik was zelf al afgestapt van het idee van Marktplaats en Speuders enz. Omdat ik al verschillende negatieve ervaringen heb gelezen aangezien je nooit echt compleet kan checken of de laptop het (ook op langere duur) goed doet zoals het hoort. Nou ben ik er ook achter gekomen dat niet zoveel computerwinkels tweedehands laptops verkopen. Dus ben ik opzoek naar iets betrouwbaars met garantie. Vooral langere accuduur is meestal een probleem.. Ik had namelijk via een kennis een aanbod, maar die accu houdt het net een uurtje vol en de laptop wordt heel warm. Dus zoek ik hier naar ideeën en tips die ik tot nu toe nog niet weet.. al is er misschien niet meer te vertellen dan dat ik tweedehands moet zoeken bij computerwinkels.. Misschien tips hoe ik t beste kan zoeken en vooral waar? Ik hoor jullie ideeën er wel over.. alle reacties zijn welkom en ik heb aan alles wel wat:)

Heb via een kennis het volgende aanbod:

HP Omnibook 510

Intel Pentium III
1100 MHz
256 MB intern
20GB Hard disk
12 inch TFT
VGA
Pcmcia
Infrarood
2x USB
Printerpoort
Dockingstation (dvd-speler en floppydrive)
Accu
Voeding accu
Voeding voor dockingstation

Accuduur niet langer dan een uur.

Dit alles voor tussen de 200-300 euro. Dan kan hij voor het schoolnetwerk ook nog wel redelijk goedkoop een WIFI-kaart voor me regelen.
Maar dit alles is uiteraard zonder garantie.

Wat denken jullie ervan?

Ja.. klopt. Ik was zelf al afgestapt van het idee van Marktplaats en Speuders enz. Omdat ik al verschillende negatieve ervaringen heb gelezen aangezien je nooit echt compleet kan checken of de laptop het (ook op langere duur) goed doet zoals het hoort. Nou ben ik er ook achter gekomen dat niet zoveel computerwinkels tweedehands laptops verkopen. Dus ben ik opzoek naar iets betrouwbaars met garantie. Vooral langere accuduur is meestal een probleem.. Ik had namelijk via een kennis een aanbod, maar die accu houdt het net een uurtje vol en de laptop wordt heel warm. Dus zoek ik hier naar ideeën en tips die ik tot nu toe nog niet weet.. al is er misschien niet meer te vertellen dan dat ik tweedehands moet zoeken bij computerwinkels.. Misschien tips hoe ik t beste kan zoeken en vooral waar? Ik hoor jullie ideeën er wel over.. alle reacties zijn welkom en ik heb aan alles wel wat:)

Ik zal voor dat soort eisen echt een nieuwe kopen.
Je kan bij bcc wel voor 500 euro een prima notebook kopen.
Dit is echt beter dan 2de hands en niet zo duur voor een notebook.

Ok.. Snap ik. Maar zo streng zijn mijn eisen toch niet? Ik hoef geen geheugenvretende visuele dingen te doen zoals films kijken enzo.. Is dat aanbod van mn kennis niet goed? Plus dat ik voor t schoolnetwerk XP moet hebben.. en ik heb in revieuws gelezen dat het soms problemen opleverd om dat zomaar om te wisselen aangezien die laptops(o.a. die van BCC) worden geleverd met Vista. In ieder geval bedankt dat je het ff snel voor me hebt opgezocht:)

Ik heb het er trouwens niet bijgezet, maar op die laptop die ik zo aangeboden krijg van die kennis zit XP.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan