Studio Webdisign 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

Milenko

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2009
Hallo,

Ik ben bezig om een website te maken via Studio Webdisign 2.
Dit lukt me wel aardig goed, alleen 1 probleem.
Het online zetten van die website.
Hoe kan ik dit het makkelijkst doen?
De bestanden worden opgeslagen als .wpp

M.v.g.

Milenko

Een beetje googelen levert het volgende op:
Wanneer u een website maakt in Studio Webdesign, dan wordt dat volledige project-bestand opgeslagen als een WPP-bestand (WebPlus-bestand).
Dat bestand dient u dus niet via een FTP-programma op te laden naar de webserver.
U dient wel degelijk te publiceren vanuit Studio Webdesign !
Wanneer u de opdracht geeft om te publiceren, zal Studio Webdesign de webpagina's uit het WPP-bestand omzetten naar HTML-bestanden en deze HTML-bestanden op uw webserver plaatsen.
http://www.ecsupport.info/index.php?action=kb&article=805
Dat gaat weliswaar over SW2 maar ik neem aan dat het principe hetzelfde is.

Over SW2 heb ik zo gauw niets kunnen vinden maar dat is dan ook al jaren oud. Wel onhandig dat het niet gewoon html en css uitspuugt.

Een beetje googelen levert het volgende op:
http://www.ecsupport.info/index.php?action=kb&article=805
Dat gaat weliswaar over SW2 maar ik neem aan dat het principe hetzelfde is.

Over SW2 heb ik zo gauw niets kunnen vinden maar dat is dan ook al jaren oud. Wel onhandig dat het niet gewoon html en css uitspuugt.
Ik heb ook wat rond gezocht op internet.
Toen heb ik ook iets gelezen over een Externe Site.
Kan iemand mij uitleggen hoe dit werkt?
Als ik bijvoorbeeld via FileZilla verbinding wil maken met de server, hoe moet dat dan?
Ik had namelijk gekeken, maar bij SW 4 hoef je helemaal geen FTP account te registreren dacht ik...
Dat moet ik bij SW2 wel.

Laatst bewerkt:
Ik heb ook wat rond gezocht op internet.
Toen heb ik ook iets gelezen over een Externe Site.
Kan iemand mij uitleggen hoe dit werkt?
Als ik bijvoorbeeld via FileZilla verbinding wil maken met de server, hoe moet dat dan?
Ik had namelijk gekeken, maar bij SW 4 hoef je helemaal geen FTP account te registreren dacht ik...
Dat moet ik bij SW2 wel.
Heb je de link niet gelezen? Je hebt niets aan filezilla omdat SW eerst die wpp bestanden moet omzetten naar iets wat een browser kan lezen. Op de site die ik linkte staat uitgelegd hoe je SW4 met een FTP server kunt verbinden om je site te uploaden. Of dat met SW2 heel anders gaat zou ik je niet kunnen vertellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan