Stuk script overslaan met voorwaarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

Broertjuhhh

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2007
Hallo mensen,

Hoe kan ik met een variabele een stuk script overslaan, ik zelf had onderstaand bedacht maar dat werkt niet.

PHP:
  if ($verz == 0) 
     {	 				
         mail($naar . "<" . $jouw_adres . ">" . $onderwerp . mail()  // verstuur de mail met de PHP functie
        ($verz = "1");   
	 }

PHP:
$voorwaarde = "123";

if($voorwaarde == "123")
{
  echo "Aan de voorwaarde wordt voldaan.";
}
else
{
  echo "Er is niet aan de voorwaarde voldaan.";
}

Oftewel je moet eerst aangeven wat je precies wilt gaan vergelijken.

PHP:
$voorwaarde = "123";

if($voorwaarde == "123")
{
  echo "Aan de voorwaarde wordt voldaan.";
}
else
{
  echo "Er is niet aan de voorwaarde voldaan.";
}

Oftewel je moet eerst aangeven wat je precies wilt gaan vergelijken.

Dat is duidelijk, luister, het punt is dat ik een mailtje krijg als mensen inloggen maar die fuctie wordt nu iedere keer door lopen als ze van één van mijn andere page's terug komen op home en dat wil ik dus omzijlen, of te wel maar 1 keer en alleen als ze binnen komen.

Hiervoor had ik een sort van inlog page maar er zijn zo van die mensen die dat wisten te omzijlen door gelijk de volgende page in te tikken in de adresbar.

Ik hoop dat het duidelijk is.

Laatst bewerkt:
Werken met een sessie...

Daar moet je wel wat meer voor gaan lezen, dat ga ik nu niet allemaal uitleggen...

Komt hier op neer...
-Gebruiker logt in met zijn of haar inloggegevens
- in database worden wachtwoord en gebruikersnaam gecontroleerd (Er is dus een tabel met gebruikersgegevens)
- wanneer goedgekeurd sessie aanmaken
- vervolgens op elke pagina controleren of die sessie is aangemaakt.

Werken met een sessie...

Daar moet je wel wat meer voor gaan lezen, dat ga ik nu niet allemaal uitleggen...

Komt hier op neer...
-Gebruiker logt in met zijn of haar inloggegevens
- in database worden wachtwoord en gebruikersnaam gecontroleerd (Er is dus een tabel met gebruikersgegevens)
- wanneer goedgekeurd sessie aanmaken
- vervolgens op elke pagina controleren of die sessie is aangemaakt.

Ja, dat begrijp ik.

Mischien is dit een domme vraag maar, ik kom af en toe scripts tegen waar bij je je afvraagd hoe een server een script leest, - Van boven naar beneden - eerst html en dan eventueel php - etc.

Of is het eenige wat teld waar de code staat, <head> <html> <body > <style> etc.

Als dit ook een boek vraag is laat het antwoord dan maar achterwege.

normaalgezien gaat je overloopt je server een php-document eenmaal. Van boven naar beneden, regel per regel.

Je kan het proces zien als het aanmaken van een nieuwe file. In je php-file staat de beschrijving van hoe je uiteindelijke html er zal uitzien

Alles wat niet tussen <?php en ?> staat wordt gewoon overgenomen in de resultaatfile. Van alles wat tussen de php-tags staat wordt enkel overgenomen:
1. alles wat tussen echo staat
2. alle include/require -regels worden vervangen door de inhoud van het bestand dat geïnclude wordt.

--Johan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan