stuk van pagina andere site

Status
Niet open voor verdere reacties.

pontoe

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2008
hallo allemaal, ik had nog een vraag: ik heb een site voor mijn klas gemaakt, en ik vroeg me af of het mogelijk is om een bepaald stuk, of een hele pagina, op je site te zetten, in een frame ofzo. ik wil namelijk mijn lesrooster, die bij ons op internet staat, ook op mijn site hebben. hoe moet ik dat doen?

Met een frame inderdaad :
PHP:
<HTML>
<TITLE>Jou titel</TITLE>
<BODY>
<IFRAME name=hoofd src="http://je-rooster-pagina.php" frameborder=no></IFRAME>
</BODY>
</HTML>

hmmm... kan ik ook 1 bepaalde tabel laten zien, of iig in beeld hebben?

met een Iframe gaat dat niet lukken...
mischien zou je php er op los kunnen laten maar dat is omslachtig en nogal massaal (bovendien denk ik dat de auteur van de site het niet leuk vind)

Het hangt er ook een beetje van af hoe de structuur van die "bron-website" er uit ziet...
Als die bvb is opgebouwd uit verschillende frames, waarbij er één frame is die de lessenroosters weergeeft, dan is jou vraag in princiepe best wel mogelijk.
Ik zou zeggen: neem eens contact op met de beheerders van die site, en vraag daar eens wat wel en wat niet mogelijk/toegelaten is. Een "neen" heb je... een "ja" kan je misschien nog krijgen!

Ik vraag me ook een beetje af: gaat het hier om een "vaste" lessenrooster die in princiepe het ganse schooljaar door geldig is, of wordt die lessenrooster juist op het internet geplaatst omdat die aan veranderingen onderhevig is? In het eerste geval kan je uiteraard ook gewoon zelf een pagina schrijven met de juiste gegevens in...

:P ja, dat is het probleem; elke week veranderd het lesrooster... maar het geeft niet zoveel dat het niet lukt, het is me nu gelukt om hem meteen in beeld te krijgen, groter frame. bedankt voor de hulp!

Geef anders de url van de betreffende pagina eens... zal ik eens kijken of ik er iets "mooi" kan uithalen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan