JankoJuraj
Gebruiker
- Lid geworden
- 7 jan 2022
Hallo iedereen!
Is het mogelijk om een stukje broncode van een webpagina 'in te lezen' in een variabele van een programmeertaal zoals (liefst
) VB 6.0?
Het gaat over deze pagina: https://www.puzzle-pipes.com/
en onderstaande afbeelding toont (de weg naar) het stukje code waarin ik geïnteresseerd ben (HTML en javascript, getoond in Chrome na F12):

Een beetje meer uitleg mag misschien wel...
Ik ben bezig met het maken van een 'robot-solver' voor de puzzels op die pagina.
Voor er iemand zich geroepen voelt om mij naar mijn voeten te geven: ja, dat mag daar...
Er is zelfs een aparte 'Hall Of Fame' voor robots.
Ik ben al een heel eind op weg, maar er is iets dat mij ergert :evil:
Met de methode die ik nu gebruik, duurt het inlezen van een 15x15 puzzel ca 15 seconden.
Het verzenden van de oplossing duurt ca 5 seconden.
Het vinden van de oplossing zelf duurt hooguit enkele MILI-seconden :shocked:
Die verhouding vind ik nogal krom, en dat inlezen/verzenden moet dus beter!!!
Voor het inlezen van de puzzel denk ik aan bovenstaande methode: inlezen van de javascriptcode " var task = '.......' " vanuit de HTML-broncode, maar alle suggesties zijn welkom.
Het laatste programmeerwerk dat ik ooit gedaan heb, is zo'n 20 jaar geleden in VB 6.0
Ik weet het... zelfs toen was VB6 al behoorlijk uit de mode, maar ik hou wel van een beetje retro
Als het echt nodig is, wil ik wel overwegen om iets in HTML/JavaScript (of zo?) te proberen. En weer... alle suggesties zijn welkom.
Met groetjes en dank voor alle reacties,
Janko.
Is het mogelijk om een stukje broncode van een webpagina 'in te lezen' in een variabele van een programmeertaal zoals (liefst

Het gaat over deze pagina: https://www.puzzle-pipes.com/
en onderstaande afbeelding toont (de weg naar) het stukje code waarin ik geïnteresseerd ben (HTML en javascript, getoond in Chrome na F12):

Een beetje meer uitleg mag misschien wel...
Ik ben bezig met het maken van een 'robot-solver' voor de puzzels op die pagina.
Voor er iemand zich geroepen voelt om mij naar mijn voeten te geven: ja, dat mag daar...

Er is zelfs een aparte 'Hall Of Fame' voor robots.
Ik ben al een heel eind op weg, maar er is iets dat mij ergert :evil:
Met de methode die ik nu gebruik, duurt het inlezen van een 15x15 puzzel ca 15 seconden.
Het verzenden van de oplossing duurt ca 5 seconden.
Het vinden van de oplossing zelf duurt hooguit enkele MILI-seconden :shocked:
Die verhouding vind ik nogal krom, en dat inlezen/verzenden moet dus beter!!!
Voor het inlezen van de puzzel denk ik aan bovenstaande methode: inlezen van de javascriptcode " var task = '.......' " vanuit de HTML-broncode, maar alle suggesties zijn welkom.
Het laatste programmeerwerk dat ik ooit gedaan heb, is zo'n 20 jaar geleden in VB 6.0
Ik weet het... zelfs toen was VB6 al behoorlijk uit de mode, maar ik hou wel van een beetje retro

Als het echt nodig is, wil ik wel overwegen om iets in HTML/JavaScript (of zo?) te proberen. En weer... alle suggesties zijn welkom.
Met groetjes en dank voor alle reacties,
Janko.