Stukje scherm inactief

• Onderwerp starter Onderwerp starter emc
  • Startdatum Startdatum

emc

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2003
Goedemiddag,

Ik werk op een pc met Windows 10 en 2 beeldschermen. Sinds kort is bij het rechter beeldscherm links onder een stukje 'niet te gebruiken'. Het beeld is er gewoon, maar ik kan op die plek nergens op klikken. zoals op het 1e tabblad van excel, etc. Als ik van het rechterscherm mijn hoofdbeeldscherm maak kan dat wel (en dan ook bij de linker). Verander ik het weer terug kan ik op dat stukje niets aanklikken.

Het ligt dus niet aan het scherm. Van beide schermen (ThinkVision) zijn instellingen verder identiek.

Praktische oplossing zou zijn de schermen om te draaien, maar ik ben benieuwd of iemand dit herkent en de oplossing weet?

Alvast bedankt, emc.

Merk en type videokaart en op welke aansluitingen?

Nieuwste drivers geïnstalleerd ervoor?

Al gekeken of er firmware updates voor die schermen zijn?, type Lenovo vertel je niet.

Het is al een oudje, hoor. En de monitor 2x Lenovo L2251pwD

Grafische kaart is de Intel® UHD Graphics 610, De drivers zijn up-to-date, maar de laatste versie is van 2021.
aangesloten via VGA of Displayport, kan het zou gauw niet zien wat welke is.

Praktische oplossing zou zijn de schermen om te draaien, maar ik ben benieuwd of iemand dit herkent en de oplossing weet?
Dat zou ik in ieder geval doen als ik jou was. Dan is voor het moment jouw probleem namelijk opgelost. En zeker als het oude spullen betreft, zou ik er niet lang over nadenken :). Ik neem aan dat je in de afgelopen tijd (tussen dat het nog correct werkte en dat het probleem optrad) niks hebt veranderd aan de instellingen? Of iets aan de hardware hebt gesleuteld?

• Leuk
Waarderingen: emc
Probeer deze eens.

En hoeveel intern geheugen gaat er naar die Intel 610?

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan